{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Mediji nisu davali dovoljno informacija građanima o izborima, a bilo je i pristrasnosti

F
17.10.2018. u 13:59
1
5
Mediji nisu davali dovoljno informacija građanima o izborima, a bilo je i pristrasnosti
1
Mediji nisu davali dovoljno informacija građanima o izborima, a bilo je i pristrasnosti
Foto: D. S./Klix.ba
Prema pokazateljima monitorniga ne može se tvrditi da su mediji, a posebno javni servisi, dali dovoljno informacija građanima, a koje bi im omogućile informisan izbor rečeno je danas u Sarajevu prilikom prezentacije preliminarnih rezultata monitoringa medija u vrijeme predizborne kampanje za Opće izbore 2018.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Voditeljica istraživanja Lejla Turčilo je kazala da im je cilj bio ne praviti neku listu profesionalnih i neprofesionalnih medija ili profesionalnih i neprofesionalnih pristupa, koliko više napraviti jednu analizu da li i na koji način bh. građani iz medija u izbornoj kampanji mogu dobiti dovoljno informacija da naprave informisan izbor na biračkom mjestu.

Istraživač Borislav Vukojević je kazao da je jedan od zaključaka monitoringa i taj da je neprikladan govor bio prisutan u relativno malom procentu u samim medijskim sadržajima, ne računajući komentare na news portalima.

Također je naveo da je zabilježena pristrasnost medija u izvještavanju, generalno govoreći, kao i to da su kandidatkinje i u ovoj kampanji bile podzastupljene u medijima.

Monitoring je pokazao i da su izabrani zvaničnici i stranke u vlasti imale značajniju prednost i u samoj izbornoj kampanji, u smislu prisutnosti u medijima.

Turčilo je napomenula da je bilo 30 analiziranih medija - pet printanih, 15 radijskih i televizijskih stanica i 10 web portala. Praćeno je 17 političkih stranaka, 35 nezavisnih kandidata i 16 kandidata za pojedinačne funkcije.

Kazala je da su izborni sadržaji u ukupnom broju informativnih sadržaja u medijima činili 23 prosto, te da je najveći udio izvještavanja na web portalima.

"Na javnim servisima, procenat izvještavanja ili izbornih sadržaja u odnosu na ukupni broj informativnih sadržaja kretao se od jedan do tri posto, što nam daje za pravo reći da su javni servisi u odnosu na druge medije posvetili manje pažnje izbornim kampanjama", kazala je Turčilo.

Mediji su se, dodala je ona, zadržali uglavnom na prenošenju aktivnosti političkih subjekata, što se donekle može smatrati i pristupom koji je izabran zbog činjenice da su se uzdržavali od neke vrste komentara.

Kada je riječ o autorima sadržaja, Turčilo kaže da zabrinjava to što u skoro 23 posto sadržaja autorstvo nije uopšte navedeno. Ono što jeste, također, još uvijek dosta problematično je izbalansiranost u izvještavanju, s obzirom na to da se gotovo polovina sadržaja zasnivala samo na jednom izvoru.

Govoreći o neprikladnom govoru, Turčilo je kazala da se prisustvo neprikladnog govora smanjuje u odnosu na prethodne kampanje, te da su nosioci neprikladnog govora uglavnom ne-novinari, dakle oni koji su politički subjekti i politički predstavnici.

Vukojević je kazao da su najčešće kategorije neprikladnog govora bile uvrede, prijetnje i aluzije.

Kada je riječ o izvještavanju o kandidatkinjama, u monitorisanom izbornom sadržaju kandidatkinje su prisutne u 15 posto sadržaja, a odnos medija prema kandidatkinjama na izborima je uglavnom neutralan.

Rezultati monitoringa pokazuju da među prvih 10 političkih partija koje su se najčešće pojavljivale u medijskim sadržajima prednjače SDA, SNSD i HDZ BiH, kao tri dominantne političke partije.

"Značajno je primijetiti da nove političke opcije i novi politički pokreti ostaju podzastupljeni, odnosno imaju puno manje prilike i prostora za pojavljivanje u samim medijima", navela je Turčilo.

Generalna tajnica Udruženja BH novinari Borka Rudić je kazala da je indikativan podatak da su javni servisi najmanje izvještavali o izborima, u ovom monitoringu.

Po njenim riječima, to govori o tome da javni servisi "ciljano izbjegavaju izvještavanje o predizbornim aktivnostima zato što na taj način u dnevnicima, u nekim informativnim emisijama mogu promovirati zvaničnike koji su ujedno i kandidati na izborima".

"S druge strane, imamo slučaj da neki javni servisi nisu imali predizborne hronike. To je sadržaj koji daje priliku da se predstave političke partije", kazala je Rudić.

Monitoring medija provodi konzorcij BH novinari, agencija BORAM, u okviru aktivnosti Koalicije "Pod lupom" nadgledanja izbornog procesa u BiH.

Danas su prezentirani preliminarni rezultati monitoringa medija u vrijeme predizborne kampanje za Opće izbore 2018. godine, a finalni izvještaj sa svim preporukama bit će objavljen početkom novembra.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: