Inkluzija na djelu
394

Marljivi srednjoškolci uređivali vrtić za djecu iz Centra Vladimir Nazor

Piše: A. B.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Nekoliko učenika iz Srednje građevinsko-geodetske škole u Sarajevu i Škole za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje - smjer moleri radili su na krečenju i uređenju objekta nekadašnje prve privatne škole Isa beg Ishaković na Grbavici. Nju je Općina Novo Sarajevo predala na korištenje Centru Vladimir Nazor za odvijanje nastave za djecu s poteškoćama u razvoju predškolskog uzrasta.

Kada smo ušli u objekt dočekala nas je radna atmosfera. V. d. direktora Centra Vladimir Nazor Mersudin Kadrić nam je ispričao kako učenici ovih škola već sedam dana kreče i uređuju prostorije u kojima će se odvijati nastava za djecu s poteškoćama u razvoju predškolskog uzrasta. Dodao je kako je upravo rana intervencija kod ove populacije najbitnija i da ranije nije postojao vrtić za njih, već da se u centru realizuje program predškolskog odgoja koji može pohađati samo 20 djece.

Od prvog marta u objektu nekadašnje prve privatne škole Isa beg Ishaković trebala bi početi nastava koju će pohađati 60 od ukupno 150 djece.

"Odlučeno je da jedan dio djece, dakle njih 60, počne pohađati nastavu, dok se ostatak prostorija ne opremi za preostalu djecu koja će ostati u zavodu Mjedenica dok se sve to ne riješi. Očekujemo da će ubrzo biti završena tenderska procedura za nabavku stolica i stolova. Djeca će pohađati nastavu po programu za autističnu djecu, a ona koja to nisu radit će po programu koji je njima namijenjen", rekao je Kadrić.

Kadrić je kazao kako je ovo proces koji vodi ka sistemskom rješenju obrazovanja djece s poteškoćama u razvoju. Naglasio je da svakoj osobi treba osigurati pravo na školovanje.

"Radimo i na osposobljavanju kadra koji će provoditi vrijeme s djecom, ali naravno u Centru Vladimir Nazor već imamo ljude koji su obučeni za taj posao tako da će se naći rješenje da nastavni proces ne trpi", dodao je Kadrić.

Učenici su okrečili i uredili blizu 1.700 metara kvadratnih prostora, što je podrazumijevalo i jedan vid prakse u sklopu nastave.

Cijeli projekt je baziran na inkluziji te su tako učenici umanjenih sposobnosti iz Škole za srednje obrazovanje i radno osposobljavanje pronašli zajednički jezik i sprijateljili se s učenicima iz Građevinsko-geodetske škole dok su radili na uređenju objekta za mališane s poteškoćama u razvoju.

"I zaista smo željeli omogućiti učenicima različitih sposobnosti da rade iste poslove i da se druže. I dok su radili nismo ih odvajali po školama, već su bili u istim prostorijama i radili su bez ikakvih problema. Posao je kvalitetno obavljen, mislim da ni neka firma ne bi ovo bolje uradila. Bitno je naglasiti da je svaka osoba za nešto sposobna i da svi mogu bar malo doprinijeti ovom društvu", rekao je Edin Pita, direktor Škole za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje.

Učenici su prezadovoljni urađenim, a među njima je i Selim Šutrović iz Škole za srednje stručno obrazovanje i radno osposobljavanje koji pohađa drugi razred.

"Sve lijepo izgleda i drago mi je što smo imali priliku da uredimo ovaj prostor, ali i da se družimo i upoznamo", ispričao nam je Selim.

Njegovo mišljenje dijeli i 17-godišnji Dženan Alihodžić iz Građevinsko-geodetske škole.

"Osim što sam upoznao nove prijatelje s kojima ću se i nakon ovoga nastaviti družiti, drago mi je što sam uradio nešto dobro za malu djecu koja će se ovdje školovati", rekao je Dženan.

Na izlasku su nas učenici i njihovi nastavnici ispratili s osmijehom rekavši kako će ostati još samo da počiste nakon završenih radova. Ostalo je još da se prostorije opreme i nastava za mališane od prvog marta može početi.