FOTO / Marijo Pejić: Gledateljima ćemo pružiti brži, moderniji i dinamičniji sadržaj
U kakvom stanju ste preuzeli BHT1? Koji su najveći problemi ove kuće sa kojima ćete se uhvatiti u koštac?
S obzirom na to da sam protekle tri godine bio član Programskog vijeća Upravnog odbora BHRT, upoznat sam s većinom problema koji su negativno utjecali na poslovanje i finansijsku stabilnost BHRT-a, kao što su naplata RTV takse i raspodjela prihoda od RTV takse, raspodjela prihoda po osnovi marketinga sukladno Zakonu o Javnom radiotelevizijskom sustavu BiH, zatim dugovanja za satelitski program BHRT-a, višegodišnja sporenja na sudu s FTV-om, RTRS-om i bivšim generalnim direktorom BHRT-a, netransparentnost mjerenja tv gledanosti... Smatram da je prioritetni zadatak u predstojećem razdoblju nastaviti rad na uspostavljanju saradnje s ostalim javnim RTV servisima i nadležnim institucijama, kako bi što prije započeo proces digitalizacije na nivou BiH, u skladu s planom projekta digitalizacije u BiH i dokumentima Evropske unije, jer naša zemlja već sada kasni s realizacijom projekta. Da bi BHRT mogao nesmetano funkcionirati neophodno je riješiti i problem pokrivenosti cijele teritorije naše domovine signalom BHRT-a. Kroz medijsku kampanju BHRT svojim pretplatnicima mora ukazati na nužnost plaćanja RTV takse u svrhu uspješnog djelovanja BHRT-a. Očekuje se da konačno zaživi i Korporacija kao zajednička upravljačka struktura između javnih RTV servisa. Smatram da se odnosi unutar Javnog radiotelevizijskog sistema BiH mogu popraviti i problemi postupno rješavati. Bitno je da postoji dobra volja te da se unaprijedi kultura javnog dijaloga.
Koliko će biti drugačiji sveukupni program BHT1? Kakve promjene planirate unijeti i na koji dio programa ćete staviti naglasak?
Riječ je o viziji javne televizije, koja bi konačno trebala početi proizvoditi domaći program. Odlukom Poslovodnog odbora BHRT-a, nova programska shema BHT1 trebala bi krenuti sredinom desetog mjeseca. Nažalost, recesija i teška finansijska situacija na BHRT-u zasigurno će utjecati na dinamiku procesa realizacije nove programske koncepcije. Zbog racionaliziranja troškova kupovina programa od produkcijskih kuća bit će znatno smanjena, jer je to prevelik izdatak u sadašnjoj finansijskog situaciji. Proteklih godina se previše novca izdvajalo za vanjsku produkciju, tako da je domaća proizvodnja BHT1 stagnirala. Sukladno novoj poslovnoj i programskoj strategiji, maksimalno ćemo koristiti vlastite ljudske i tehničke kapacitete. Prva faza promjena programske sheme BHT1 trebala bi biti u jesen te uključuje emitiranje nekoliko novih informativnih, zabavnih, kulturnih, dječjih, religijskih i sportskih programskih sadržaja u produkciji BHT1, kao i redizajniranje Dnevnika i emisija s dobrim rejtingom, koje će svoje mjesto naći i u novoj tv križaljci. Drugi faza promjena programske sheme planirana je za polovinu drugog mjeseca naredne godine, emitiranjem novih serija, filmova i dokumentaraca domaće i inozemne produkcije, a nakon pokretanja planiranih, atraktivnih i produkcijski zahtjevnih emisija zabavnog i obrazovnog sadržaja u vlastitoj produkciji. Nova programska shema, kojom BHT1 planira vratiti gledanost, trebala bi u punom kapacitetu profunkcionirati sredinom naredne godine. Dakle, planirano je povećano emitiranje sadržaja u vlastitoj produkciji, sukladno javnoj funkciji BHRT-a.
Okosnicu svake televizije čini informativni program. Kakve novine gledatelji mogu očekivati u tom segmentu?
BHT1, kao javna i državna televizija, odgovorna je javnosti, što znači da bi trebala profesionalno, neutralno i objektivno posredovati relevantne informacije. Uz nepristranost i objektivnost, informacije moraju biti istinite, i provjerene, teme obrađene s nekoliko različitih aspekata, a javnost upoznata sa svim pro et contra stajalištima sudionika nekog događaja. Suzdržavanje od nametanja političkih opcija trebala bi biti najznačajnija referenca našeg informativnog programa, ali ne smijemo zaboraviti i vrlo važnu funkciju kritike. Neophodno je, dakle, povećati profesionalizam u informativnom programu, izbjeći političko-komentatorsku pristranost te istaći potrebu objektivne informiranosti i onemogućiti "privatizaciju" pojedinih dijelova programa. U informativnim emisijama poticat će se pluralizam ideja i ravnopravno sučeljavanje stajališta različitih izvora. Također je vrlo važno u informativnim emisijama odjeljivati informacije i komentare autora.
Pretpostavljam da su kadrovske promjene neizbježne. Hoće li biti čistki ili eventualnog zapošljavanja novih ljudi?
Raspisan je konkurs za uredničke pozicije ne BHT1 i BH Radiju. Upravni odbor BHRT-a dao je saglasnost na prijedloge za urednike programa televizije ove medijske kuće, što je zakonska obaveza koja godinama nije ispoštovana.
Neophodno je, prije svega, signalom BHRT-a pokriti cijeli teritorij države te se proizvodnjom kvalitetnog programa i jačanjem kadrovske strukture još više približiti svim građanima BiH, provodeći relevantne ustavne odrednice u vezi s jednakim pravima konstitutivnih naroda i ostalih u BiH. Bitno je da su programski sadržaji prilagođeni potrebama svih konstitutivnih naroda i nacionalnih manjina, odnosno građana BiH, a pritom se mora voditi računa o ravnomjernoj regionalnoj zastupljenosti. Osnovna zadaća BHT1 jeste promocija bosanskohercegovačkih sadržaja i zaštite bh. identiteta, odlučujući se za povećanje opsega vlastitog programa. Nastojat ćemo da BHRT doista postane moćna i respektabilna kuća s dobrim intelektualnim potencijalima i tehničkim kapacitetima, a širenjem programa ti će kapaciteti biti potpuno iskorišteni te će biti omogućena i veća usmjerenost regionalnim sadržajima. Programski opseg trebao bi se povećavati u oblastima nauke, kulture, obrazovanja, zdravstva i religije. Proteklih nekoliko mjeseci bili smo generalni medijski pokrovitelj svih značajnijih kulturnih, turističkih i sportskih manifestacija u BiH i regiji, jer naša obveza je dati doprinos turističkoj promociji naše države, kao i promociji kulture, sporta i nauke. Na taj način ulažemo trud i u izgradnju vlastitog brenda. Želimo biti “dobar vjetar u leđa” kvalitetnim manifestacijama u svim dijelovima BiH i to je ujedno naš slogan, pod kojim snimamo naše nove korporativne spotove. Naime, riječ je o kratkim turističkim tv razglednicama, kojima predstavljamo sve što je dobro u gradovima naše prekrasne domovine BiH. Na ovaj način ćemo nastojati izgraditi tržišnu prepoznatljivost i pozicionirati se kao autentičan medijski brend.
Znatan dio sredstava "namakne" se od reklama, međutim dešava se da se i s tim pretjera pa je BHT nedavno kažnjena zbog emitiranja reklama za vrijeme utakmice. Kako komentirate pojedine prijedloge da se ukinu reklame u programima javnih emitera?
Javni emiteri trebaju imati sasvim različit pristup u odnosu na privatne televizije kada su u pitanju reklame, odnosno marketing, iz razloga što javni servisi ostvaruju najveći dio svojih prihoda iz naplate RTV takse, a što nije slučaj sa privatnim televizijama. U skladu s tim, javni servisi imaju sasvim drugačije programske obaveze i odgovornost prema javnosti. Smatram da su marketing/reklame previše prisutni u programima javnih servisa i negativno utječu na nezavisnost javnih servisa i novinarsku profesionalnost. Marketinško tržište u BiH je netransparentno.
Kada govorimo o postocima gledanosti, BHT već dugo nije pri vrhu liste najgledanijih tv kuća u BiH. Jesu li postavljeni ciljevi koje morate ostvariti?
Prijedlog da se mjerenje gledanosti vrši preko telekom operatera, čija su mjerenja preciznija nego mjerenja tvrtke Mareco, čini mi se opravdanim. Postavljeni ciljevi BHT1 u narednom razdoblju su sljedeći: podupiranje demokratskog sistema i vladavine zakona, što je istodobno i jamstvo neovisnosti i slobode BHRT-a, osigurati javnosti tačno i sveobuhvatno izvještavanje, kao i ravnopravan i slobodan javni forum za raspravu o važnim društvenim temama te informirati, educirati i zabaviti publiku svojim sadržajima.