BiH
0

Loša kadrovska politika: 69,1 % radnih mjesta u državnim organima namještenicima

FENA
Agencija za državnu službu Federacije BiH u proteklom periodu izvršila je reviziju 4.250 radnih mjesta državnih službenika, odnosno 81,2 posto od njihovog ukupnog broja u FBiH.

Revizija je izvršena u 350 organa, odnosno 77,6 posto od ukupnog broja organa državne službe. Rješenja o prestanku radnog odnosa u postupku revizije dobilo je 320 državnih službenika, a za popunu njihovih radnih mjesta, u skladu sa odredbama Zakona o državnoj službi u FBiH, na zahtjev organa državne službe, Agencija je objavila 63 javna konkursa.

U ovim je organima sistematizovano 6.940 radnih mjesta, od kojih je 4.250 popunjeno, što ukazuje na potrebu hitne analize stanja kadrovske popunjenosti u organima državne službe.

"Alarmantan je i podatak da u organima državne službe namještenici zauzimaju 69,1 posto radnih mjesta, što, također, ukazuje na lošu kadrovsku politiku u FBiH", ističe se u saopćenju.

Jedan od važnijih poslova Agencije je provođenje javnih konkursa za popunu upražnjenih radnih mjesta državnih službenika, na zahtjev organa državne službe, i to primjenom jedinstvenih pravila, kriterija i postupka selekcije, imenovanja i postavljenja državnih službenika, kako bi se obezbijedio pravičan i objektivan proces zapošljavanja profesionalnog kadra u organima državne službe.

Na zahtjev organa državne službe Agencija je dosad objavila ukupno 754 konkursa za popunu 2.470 radnih mjesta državnih službenika.

Konkursne procedure, propisane zakonom i podzakonskim aktima, složene su i bitno utiču na efikasno i ekonomično provođenje javnih konkursa. Najćešći problemi nastaju iz razloga što rukovodioci organa ne traže mišljenje Agencije za postavljenje državnog službenika, ili ne postupaju u skladu sa datim mišljenjem, odnosno ne donose rješenja o prestanku radnog odnosa kada su na to Zakonom obavezni te zahtijevaju poništenje javnog konkursa u slučaju kada je konkursna procedura na zakonit način okončana.

Agencija je već poduzela niz aktivnosti koje nisu zahtjevale izmjenu zakonskih i podzakonskih akata, a sve u cilju efikasnijeg i ekonomičnijeg provođenja javnih konkursa, čime će kandidatima biti omogućeno jednostavnije i jeftinije apliciranje za rad u organima državne službe.

Također, inicirane su izmjene i dopune zakona kako bi se došlo do najboljih rješenja te do usklađenosti sa Strategijom reforme javne uprave koja je usvojena od Vijeća ministara BiH, Vlade Federacije BiH i Vlade RS.

Agencija je detaljno informirala Vladu FBiH o reformskim aktivnostima u FBiH i Vlada je usvojila zaključke koji izražavaju puno opredjeljenje za reformu državne uprave.

Obzirom na to da su sve zemlje koje su bile ili se nalaze u procesu u vezi evropske integracije preduzele obimnu i dugoročnu obuku državnih službenika u cilju jačanja državne uprave u njenoj pripremi u procesu tranzicije, pridruživanja i pristupanja EU, Agencija je obezbijedila kontinuirano provođenje stručnog usavršavanja i obuke državnih službenika.

U suradnji sa UNDP-om, Agencija je do sada provela 151 obuku od kojih je 77 općih i 74 stručnih, i istu je prošlo 4.140 državnih službenika.

Podaci o evaluaciji obuka za ovu godinu pokazuju da prosječna ocjena za program obuke iznosi 4,39, za predavača 4,67, te za organizaciju 4,31. Od maksimalne ocjene 5,0, ukupan prosjek ocjene obuka za 2007. godinu iznosi 4,46.

Također, Agencija je u suradnji sa UNDP-om provela obuke na teme "Upravljanje ljudskim potencijalima i uvođenje jedinica za upravljanje ljudskim potencijalima u organima državne službe" i "Analiza radnih mjesta", a sve u cilju uspostavljanja jedinica za upravljanje ljudskim potencijalima unutar svakog organa FBiH i analize postojećih i izrade novih opisa radnih mjesta, te uvezivanje svih federalnih organa u jedinstveni infomacioni sistem.

Agencija trenutno radi na projektu elektronskog praćenja rada državnih službenika u Agenciji, što će omogućiti objektivnije ocjenjivanje rada državnih službenika i njihovo nagrađivanje, odnosno poduzimanje mjera za unapređenje rada.

Glavni ciljevi Agencije u predstojećem periodu su razvijanje javne uprave kao servisa građana, ukidanje administrativnih prepreka, birokratizma i birokratske arogancije, razvoj elektronske uprave, smanjenje broja uposlenih u državnoj službi te uspostavljanje profesionalne uprave sa posebnim akcentom na menadžmentu.

Obzirom da reforma državne službe predstavlja jedan od 16 prioriteta iz Studije izvodljivosti i jedan od šest ključnih prioriteta Evropskog partnerstva, Agencija za državnu službu Federacije BiH nastojat će osigurati da javna uprava funkcionira u skladu sa najboljom praksom Evropske unije, navode iz Agencije.