{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Loš program ili dobra zarada

S
22.10.2010. u 22:00
0
0
Loš program ili dobra zarada
0
Loš program ili dobra zarada
Nakon milionskih tužbi javnih emitera u BiH zbog nezakonite raspodjele prihoda od marketinga sve su češće sumnje u namještanje istraživanja gledanosti, što rezultuje enormnim zaradama pojedinih marketinških agencija i TV kuća, pišu sutrašnje "Nezavisne novine".
Ove sumnje javno su iznesene na ovosedmičnom sastanku Udruženja medijske industrije /UMI/, koje okuplja RTV kuće u BiH i marketinške agencije, zbog čega je tražena revizija istraživanja gledanosti koju provodi "Mareco index Bosnia".

Predstavnici medijskih kuća i marketinških agencija ne kriju da je u igri veliki novac jer se na osnovu podataka o gledanosti lakše dolazi do oglašivača koji biraju najgledanije TV kuće.

Najglasniji u zahtjevima za reviziju istraživanja koje radi "Mareco" bili su predstavnici BHRT-a i TV OBN, gdje sumnjaju u njihovu kompetentnost i istinitost rezultata, te strukturu uzorka, jer na kablovske TV otpada više od 30 odsto, a ne bi trebalo biti više od 15 procenata.

Ahmed Žilić, predsjedavajući UO BHRT-a, na osnovu njihovih analiza tvrdi da je nemoguće da taj javni emiter, koji pokriva signalom 98 odsto BiH, ima samo šest odsto udjela gledanosti, a primjedbi ima i na korištenje piplmetara, uređaja koji se nalaze u 500 domaćinstava, na osnovu kojih "Mareko" istražuje gledanost.

Žilić je naglasio da će BHRT insistirati na reviziji istraživanja "Mareca", ali i na promjeni načina plaćanja usluga ovoj agenciji, za šta članice UMI-ja godišnje izdvajaju više od milion KM.

Prema podacima BHRT-a, oni plaćaju najvišu cijenu istraživanja u godišenjem iznosu od 131.358 KM, dok RT RS i FTV plaćaju po 65.679 KM, a Pink BH 94.936 KM, dok Mreža plus plaća 94.936 KM, a ostale članice još manje.

"Nelogično je da BHRT plaća duplo veću cijenu nego FTV, koji po tim podacima ima više nego duplu gledanost. Takav način plaćanja nije nigdje u regionu", rekao je Žilić i primijetio da program BHRT-a sigurno nije toliko loš koliko je istraživanje namješteno prema interesima određenih TV stanica i marketinških agencija.

Adnan Bilal, predsjednik UMI-ja i šef marketinga FTV-a, kaže da Žilićevi argumenti nisu utemeljeni na činjenicama, niti je bh. tržište tako jako da bi se toliko RTV stanica moglo obogatiti od marketinga.

"To je jasno i prvačiću. Pa, ljudi imaju signal, a ne gledaju taj program. Što se tiče plaćanja, BHRT ima godišnji prihod od RTV takse 30 miliona KM, a toliko naplate RT RS i FTV zajedno. Na šta BHRT troši taj prihod i zašto ne unaprijedi program", pita Bilal.

Neven Čičko, direktor OBN-a, potvrdio je u telefonskom razgovoru da još nije dobio nikakve zaključke sa sjednice Skupštine UMI-ja u vezi sa njihovim zahtjevom za reviziju istraživanja gledanosti "Mareka" i izbora nove agencije za istraživanje.

Aida Hadžiavdić-Begović, direktorka istraživanja "Mareca", kaže da nemaju ništa protiv da bude urađena revizija njihovog istraživanja, te tvrdi da sve rade profesionalno i u skladu sa standardima.

"Odluka o reviziji je na UMI-ju, a ne na nama. Dobili smo projekat na tenderu, jedini to radimo u BiH, nabavili smo piplmetre i u upotrebi su od 2006. godine, a sve članice UMI-ja dobijaju svakodnevno naše rezultate", rekla je Hadžiavdić-Begović.

Iz BHRT-a i OBN-a tvrde da "Mareco" nema ISO standard, što potvrđuje da nema ni adekvatan kvalitet rada, a Hažiavdić-Begović da su u procesu dobijanja ovog standarda, ali su i članica "Gallup Internationala", te svjetskih asocijacija koje se bave tim istraživanjem.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: