Dan vozača
96

Kad je borba s vatrom životni poziv: Vatrogasci vozači moraju biti spremni na sve

Piše: E. M.
Admir Hrustić (Foto: Elmedin Mehić/Klix.ba) (Foto: E. M./Klix.ba)
Admir Hrustić (Foto: E.M./Klix.ba)
Admir Hrustić i Edin Karić zaposleni su u Profesionalnoj vatrogasnoj jedinici u Zenici. Njihov dan nije samo 15. januara kada se obilježava Dan vozača i automehaničara već i svaki drugi dan u godini koji završe uspješno spasivši nečiji život ili imovinu s obzirom da obojica veoma često volan i mehaničarski ključ zamijene vodenim crijevom.

Od vremena dojave do dolaska na mjesto događaja na području Zenice vatrogascima treba tek nekoliko minuta, a to u velikoj mjeri ovisi o ispravnosti, sigurnosti i profesionalnosti automehaničara i vozača vatrogasnog vozila. Za tehničku ispravnost više od 30 vozila u Profesionalnoj vatrogasnoj jedinici u Zenici brine se 38-godišnji automehaničar Edin Karić koji već tri godine ovaj posao. Završio je obuku za vatrogasca, nakon čega je izvršio prekvalifikaciju u automehaničara.

"Profesionalno radim već treću godinu, a došao sam iz Dobrovoljnog vatrogasnog društva gdje sam završio obuku i sve pripreme da budem vatrogasac. Trenutno je na meni odgovornost za više od 30 vozila koja u svako doba dana i noći moraju biti spremna za teren. Posao automehaničara, kao i vatrogasca i vozača, zahtjeva pripravnost od 24 sata dnevno. U slučaju kvara na terenu, ja moram doći popraviti na mjestu događaja vozilo ili ga odšlepati do baze i servisa", izjavio je Karić.

Dodao je da često automehaničarski ključ zamijeni vatrogasnim crijevom i pomaže kolegama na iznimno teškim zadacima.

Vozač kamiona u Profesionalnoj vatrogasnoj jedinici 48-godišnji Admir Hrustić najstariji je i s najviše iskustva u ovom poslu, ali i odgovornosti u obavljanju ovog posla. Njegova brzina i spretnost za volanom od velikog su značaja za vatrogasce koji moraju doći na intervenciju.

"Svako mora raditi svoj posao profesionalno i odgovorno, tako da i ovo ima svoju odgovornost. Iako imamo brzinu i spretnost kao profesionalni vozači u vatrogasnoj jedinci, problem nam predstavljaju ostali učesnici u saobraćaju koji se često ogluše na sirene i svjetlosnu signalizaciju. Jednostavno, ne poštuju nas toliko i često samo zbog toga imamo velike probleme", kazao je Hrustić.

Njegovu dušu ispunjava osjećaj da je nekome pomogao, spriječio veće posljedice požara, spasio život i brojne druge stvari koje predstavljaju sretan završetak jedne njihove intervencije.

"U 24 godine radnog iskustva ima mnogo događaja koji su ostali urezani u pamćenje da mogu knjigu napisati, ali najljepši osjećaj je kada spasite nekog iz uništenog vozila ili spriječite osobu da izvrši samoubistvo skokom s mosta u rijeku", dodaje Hrustić u razgovoru za Klix.ba.

Svaki događaj na njihove živote ostavlja određene posljedice. U trenutku događaja rade mehanički, ali kada se vrate u bazu nakon intervencije emocije urade svoje.

"Kada radimo, radimo mehanički, ali s vremenom to utječe na mozak, život i porodicu. S vremenom se sve nakupi, u momentu to sve maknemo u stranu, ali sve dođe na naplatu da ne možete spavati, da vam često na um padnu neke stvari i veoma je teško", izjavio je Hrustić te dodao da im je život u pripravnosti od 0 do 24 sati.

Međunarodni dan vozača i automehaničara do prije dvije godine obilježavao se podjelom novčanih nagrada i dodjelom priznanja uz zabavu. U proteklih nekoliko godina 15. januar se ne obilježava kao nekada, a vozači i automehaničari u Profesionalnoj vatrogasnoj jedinici Zenica dan provedu za volanom ili u kanalu ispod motornih vozila brinući o njihovoj ispravnosti.