I nakon obnove obnova
0

Je li za rekonstrukciju Latinske ćuprije bačeno 570.500 KM?

Piše: Nedžad Jamaković
(Foto: Edin Puzić/Sarajevo-x.com)
Radovi na obnovi Latinske ćuprije završeni su sredinom septembra 2004. godine, a obnova je koštala ukupno 570.500 KM. Danas, sedam godina poslije, Ćuprija baš i ne izgleda kao obnovljena, a garantni rok na izvedene radove je istekao.

Investitor obnove bila je Vlada Kantona Sarajevo, a nosilac posla Kantonalni zavod za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa Sarajevo. Radove je izvodio Konzorcij firmi: GP ŽGP Sarajevo, Neimari doo Sarajevo sa kooperantima, TTO Sarajevo i Kamen mont Jablanica. Prema informacijama iz Zavoda, obnova Ćuprije je uključivala izradu projektne dokumentacije, istraživačke radove, te angažovanje multidisciplinarnih timova i komisija, kao i specijaliziranih instituta za ispitivanje materijala i konstrukcija.

Nadalje, izmještene su i rekonstruirane cijevi i okna za elektro i TT kablove koji su bili dotrajali i ugrađeni u konzolna proširenja mosta, te izvedeni radovi na cjelovitoj obnovi mosta uz nadzor eksperata. Samo je popločanje mosta koštalo 44.700 KM, dok je izrada i montaža staklenih ograda plaćena oko 8.600 KM.

Vandali polupali stakla

"Glavna oštećenja mosta primijećena su na cestovnoj konstrukciji te staklenim ogradama mosta, a u skladu sa ugovorima o izvođenju radova na obnovi mosta garantni rok na izvedene radove je istekao", naveli su za Sarajevo-x.com u odgovoru iz Zavoda koji su potpisali direktor Munib Buljina i voditeljica projekta dr. Nermina Mujezinović. U svom odgovoru ponudili su pojašnjenje u vezi sa nastalim oštećenjima na mostu.

"Dok su oštećenja staklenih ograda uzrokovana vandalskim ponašanjem pojedinaca, oštećenja cestovne konstrukcije mogu biti posljedica kombinacije niza različitih uticaja, počev od posipanja solju u zimskom periodu do negativnih uticaja sporadično uočavanih prelazaka motornih vozila", kažu u Zavodu.

Naši sagovornici navode i da od momenta puštanja mosta u eksploataciju nikada nije riješeno pitanje redovnog održavanja i inspekcije mosta. To je, dodaju, dovelo do toga da se ne prate i ne saniraju kako oštećenja ceste, tako i oštećenja ograda i ostalih dijelova mosta.

Prijedlog za izbjegavanje ovakvih "situacija"

"Za sedam godina na objektu nikad nije izveden nijedan zahvat tekućeg održavanja. Zavod je jednom o svom trošku, iz sredstava za interventne radove, zamijenio vandalski razlupana stakla. Takvim interventnim fondovima, nažalost, Zavod više ne raspolaže", ističu naši sagovornici. Oni stoga predlažu da se, konačno, utvrdi ustanova odgovorna za redovnu inspekciju i održavanje mosta te da se uz eventualnu pomoć multidisciplinarne ekspertne grupe definiše program redovnog održavanja, kako bi se izbjegle ovakve situacije.

Još samo da je ovakav prijedlog postojao prije nego što se u obnovu Latinske ćuprije iskeširalo više od pola miliona KM, vjerovatno ovakvu situaciju ne bismo imali ni danas.