BiH
178

Iz GRAS-a poručuju: Iz pogona izlaze tehnički ispravna vozila, nesreće se dešavaju

Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Minibus sarajevskog Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća GRAS, jutros je sletio sa ceste u naselju Hrid i zabio se u objekat koji nije funkciji. Osam osoba, među kojima je i vozač, je povrijeđeno. Uzrok nesreće su navjerovatnije kočnice. U razgovoru za Klix.ba predstavnici sindikata ovog preduzeća ističu kako iz njihovih pogona izlaze samo tehnički ispravna vozila, te da se nesreće dešavaju.

Potpredsjednik Sindikata radnika KJKP GRAS Amir Muminović rekao je kako sva vozila prolaze tehničke preglede svakih tri, šest i 12 mjeseci te da se ispravnost provjerava i svako veče kada se završi sa vožnjama.

"Ono što mogu garantovati jeste da svako vozilo koje izađe iz pogona je ispravno. Mi imamo neispravnih vozila, ali ona nisu u saobraćaju. Imamo raznih situacija. Konkretno za trolejbuse, dešavalo se da probije struja kada je kiša. To je vozilo na struju, nesreće se dešavaju svuda u svijetu", kazao je Muminović.

Dodao je kako im nedostaje vozila upravo iz razloga što ne puštaju u funkciju vozila koja nisu ispravna.

Predsjednik Sindikata vozača GRAS-a Nazif Dacić rekao je kako tehnička služba ovog preduzeća vodi računa o svim vozilima koja se pregledaju svako veče.

"Ja konkretno vozim autobus i sve je ispravno. Redovno se ujutro viđam sa svojim kolegama vozačima i nisam nikoga čuo da se žali na ispravnost vozila. Ukoliko se dogodi da neko ima primjedbu odmah se obraća tehničkoj službi", kazao je Dacić.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba

Nesreća na Hridu nije prva. I Skupština KS je raspravljala o ovom problemu na 7. sjednici održanoj u oktobru prošle godine. Nakon tri nesreće koje su se dogodile u razmaku od nekoliko dana u mjesecu septembru 2015. godine (dva autobusa se zapalila, jednom otkazale kočnice), zastupnica Neira Avdibegović je postavila poslaničko pitanje "da li KJKP GRAS pušta u promet tehnički neispravna vozila". KJKP GRAS je putem Ministarstva saobraćaja KS odgovorilo kako je "utvrđeno je da su se na tri vozila desili kvarovi koji se nisu mogli predvidjeti i koji direktno ne utječu na tehničku ispravnost vozila, odnosno isti su se desili na liniji, nakon što su vozila izašla na planirane redove vožnje".

Istakli su kako su vozila koja se nalaze u saobraćaju opremljena opremom u skladu sa važećim Pravilnikom o njihovom održavanju. Također, svaki vozač kada preuzima vozilo mora ga pregledati i potpisati da je preuzeo ispravno vozilo. Ipak, nesreće se dešavaju. Vozni park GRAS-a je star, a nema se dovoljno novca za popravke.

"Naši problemi su odavno poznati. Mi svoju uslugu ne možemo naplatiti zbog subvencija koje niko ne nadoknađuje. Određeni broj ljudi je otišao u penziju, do kraja godine bi se još 150 radnika trebalo penzionisati, a broj uposlenika smanjen je na 1.500. Bilo je pozitivnih pomaka, ali to nije još dovoljno da bi se riješili dugovanja i radili normalno", rekao je Muminović.