BiH
15

Inžinjer sigurnosti saobraćaja: Pješacima se mora ostaviti zaštitno vrijeme da pređu kolovoz

Piše: M. Nukić
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Trajanje zelenog svjetla na semaforu za pješake izračunava se na osnovu saobraćajnog opterećenja, odnosno koliko vozila prolazi, intenziteta pješačkog saobraćaja na određenoj raskrsnici, te na osnovu toga da li semafor individualno radi ili u koordinaciji sa susjednim raskrsnicama.

Koliko je bitno trajanje zelenog svjetla za pješake, toliko je bitno i tzv. zaštitno vrijeme kada se upali crveno svjetlo.

"Dužina intervala ovisi o sveukupnom saobraćaju u samoj raskrsnici. Ono što je bitno jeste da u trenutku kada pješak, pogotovo ako je riječ o starijoj osobi, nagazi na pješački prelaz a upali se crveno svjetlo za pješake, mora se ostaviti zaštitno vrijeme toliko da osoba može preći kolovoz. Ako se radi o dvije trake onda je to nekih sedam sekundi, a ako se radi o više traka onda je riječ o određenom vremenu koje je potrebno zavisno od dužine kolovoza puta brzina hoda pješaka koja može biti 1,3 ili 1,4 metra u sekundi, kako bi se formiralo zaštitno vrijeme. Tako da pješaci trebaju znati da u momentu kada nagaze na pješački prelaz, a upali se crveno svjetlo, imaju zaštitno vrijeme da mogu slobodno normalnim hodom preći na drugu stranu", rekao je za Klix.ba Reuf Boračić, vodeći inžinjer sigurnosti saobraćaja u JP Ceste FBiH.

Prema ovim pravilima, svjetlo za pješake bi na raskrsnici od sedam traka, što je slučaj s raskrsnicom ulica Titova i Alipašina, trebalo trajati blizu 25 sekundi. No, ova raskrsnica nije jedina s problemom kratkoće i na koju se pješaci žale.