Inžinjer sigurnosti saobraćaja: Pješacima se mora ostaviti zaštitno vrijeme da pređu kolovoz
Koliko je bitno trajanje zelenog svjetla za pješake, toliko je bitno i tzv. zaštitno vrijeme kada se upali crveno svjetlo.
"Dužina intervala ovisi o sveukupnom saobraćaju u samoj raskrsnici. Ono što je bitno jeste da u trenutku kada pješak, pogotovo ako je riječ o starijoj osobi, nagazi na pješački prelaz a upali se crveno svjetlo za pješake, mora se ostaviti zaštitno vrijeme toliko da osoba može preći kolovoz. Ako se radi o dvije trake onda je to nekih sedam sekundi, a ako se radi o više traka onda je riječ o određenom vremenu koje je potrebno zavisno od dužine kolovoza puta brzina hoda pješaka koja može biti 1,3 ili 1,4 metra u sekundi, kako bi se formiralo zaštitno vrijeme. Tako da pješaci trebaju znati da u momentu kada nagaze na pješački prelaz, a upali se crveno svjetlo, imaju zaštitno vrijeme da mogu slobodno normalnim hodom preći na drugu stranu", rekao je za Klix.ba Reuf Boračić, vodeći inžinjer sigurnosti saobraćaja u JP Ceste FBiH.
Prema ovim pravilima, svjetlo za pješake bi na raskrsnici od sedam traka, što je slučaj s raskrsnicom ulica Titova i Alipašina, trebalo trajati blizu 25 sekundi. No, ova raskrsnica nije jedina s problemom kratkoće i na koju se pješaci žale.