Prestižno priznanje
193

Historičari iz BiH i regiona u utrci za nagradu za svjetski pluralizam

A.D.
Historičari iz BiH, Hrvatske, Crne Gore i Srbije ušli su u najuži izbor za nagradu za svjetski pluralizam za 2019. godinu. Radi se o veoma prestižnoj nagradi na svjetskom nivou.

Naime, Svjetski centar za pluralizam objavio je 10 finalista za ovu nagradu, uključujući i tim “Učenje povijesti koja još nije povijest” (Learning history that is not yet history) koji predstavlja Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku, Crnu Goru i Srbiju.

Nosilac projekta iz naše države je Udruženje nastavnika historije/istorije/povijesti u BiH (EUROCLIO HIP). Ovo udruženje sa partnerskim organizacijama na lokalnom, regionalnim i globalnom nivou radi na uspotavljanju mira i širenju pluralizma.

Tri pobjednika bit će proglašena najesen i iskazat će im se počast na svečanosti u Ottawi (Kanada) 20. novembra ove godine. Nagrada je priznanje za izvanredna postignuća organizacija, pojedinaca i vlada diljem svijeta, koja predstavljaju miran i produktivan život s različitostima.

“U vrijeme naglašene mržnje i rastuće napetosti u zajednicama diljem svijeta, ovi pobjednici utjelovljuju najbolje od ljudskosti”, rekao je Joe Clark, bivši predsjednik Vlade Kanade i predsjedavajući žirija.

“Naglasak na pluralizam sada je važniji nego ikada. Za samo nekoliko godina, pomjerili smo se iz vremena u kojem je postojalo, barem, opće prihvaćanje raznolikosti, u vrijeme u kojem postoji strah od toga, a vrlo često i osporavanje", dodao je on.

Finalisti 2019. godine su iz Kanade, Sjedinjenih Američkih Država, Libanona, Mađarske, Gane, Francuske, Bangladeša, Afganistana, Mianmara. Svi oni, zajedno sa učesnicima iz BiH i regiona daju važan doprinos pluralizmu, uglavnom kroz izgradnju mira, umjetnost, obrazovanje, socijalnu koheziju i integraciju izbjeglica i migranata.

U kandidaturi se, posebno istakao tim “Learning history that is not yet history” za doprinos u podizanju javne svijesti o zajedničkoj povijesti i vrijednostima uz promicanje mira na Balkanu.

Tim čine istraživači, profesori i nastavnici historije koji podučavaju historiju sukoba u svojim zemljama koristeći metodologiju utemeljenu na više perspektiva. Ovaj pristup potiče na suživot i održivi mir, jer pomaže u rješavanju osjetljivih i kontroverznih tema vezanih za jugoslavenske ratove 1990-ih, pridonoseći razumijevanju regije, njene historije i raznolikosti.