BiH
0

GRAS ne želi stečaj, sindikalci najavili mogućnost obustave saobraćaja za Bajram

Piše: E. G.
Foto: D. S./Klix.ba
Omer Hadžiomerović (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Za javni gradski prijevoz u Kantonu Sarajevo, odnosno preduzeće GRAS, postoje dva rješenja, a to su stečaj ili urgentno provođenje sanacionih mjera i stabilizacija ovog preduzeća. Menadžment GRAS-a, Skupština preduzeća i Nadzorni odbor ovo prvo ne žele.

"Stečaj nije optimalno rješenje, ali ne bježimo od činjenice da do toga može doći, ako vlasnik preduzeća tako odluči, ili ako nas institucije i dobavljači blokiraju", kazao je danas novinarima v. d. direktora Omer Hadžiomerović.

Međutim, u GRAS-u navode da ne mogu prihvatiti da do stečaja dođe ishitreno i da iza toga ne stoji nikakav plan zbrinjavanja zaposlenika. Ukoliko do njega dođe ishitreno i neplanski, onda, kaže Hadžiomerović, u GRAS-u ne prihvataju odgovornost koju trebaju prihvatiti oni koji svojim djelovanjem ili nedjelovanjem dovedu do takvog scenarija.

Na pitanja novinara da precizira ko zagovara stečaj preduzeća, Hadžiomerović je kazao da zna samo ono što je pročitao u medijima, kao i ostali građani. Podsjetimo, ministar saobraćaja KS Jusuf Bubica je u izjavama za medije spomenuo upravo stečaj kao rješenje problema vezanih za GRAS.

Menadžment GRAS-a je pozvao Vladu KS da mu da bezrezervnu podršku, a to isto traže i od općina u okviru njihovih mogućnosti.

"Pozivam sindikate GRAS-a da se ujedinimo i bezrezervno zajednički krenemo ka ozdravljenju preduzeća, pozivamo uposlenike da zajedno zasučemo rukave, da podržite menadžment u uvođenju reda, rada i discipline. Također, pozivam i budžetske korisnike da ispoštuju odluku Vlade o obaveznoj mjesečnoj kupovini karata, kao i građane, koji trebaju konačno shvatiti da tako što ne kupuju karte uništavaju ono što je njihova dnevna potreba", kazao je Hadžiomerović.

V. d. generalnog direktora, Skupština preduzeća i Nadzorni odbor smatraju da se Vlada konačno treba izjasniti šta želi s GRAS-om, kao i to da treba donijeti odluku o korekciji tarifnog sistema, odnosno usklađivanju cijena pretplatnih karata subvencioniranih korisnika sa cijenom osnovne mjesečne karte, da treba definisati status revizora, da donese odluku o pokretanju procedura izmjene Kolektivnog ugovora te da utvrdi način finansiranja obaveza u 2014. godini, koje su ranije preuzete, a tiču se strateških investicionih projekata.

"Usklađivanje cijene karata ne podrazumijeva povećanje cijena, mi u GRAS-u to ne tražimo. GRAS daje visoke popuste, između 40 i 75 posto socijalno najugroženijem sloju stanovništva. Oni čine više od 60 posto GRAS-ovih putnika, a u prihodu učestvuju samo sa 19 posto i to sa uključenim subvencijama. Također, 25 posto građana ne plaća kartu", dodao je v. d. direktora.

Uprava preduzeća također skreće pažnju i na potrebu obnove voznog parka u svim vidovima prijevoza, kao i nabavke rezervnih dijelova putem povoljnih inozemnih aranžmana. Kažu da im je potrebna maksimalna podrška Vlade, ali da ne traže od nje novac koji nema.

"Postoje kompanije koje su spremne na duži period riješiti ovaj problem GRAS-a, a nama je potrebna samo grancija Vlade. Tu se radi o nabavci 13 trolejbusa te rješavanju sistema naplate i tražimo od Vlade da nam pomogne da uspostavimo videonadzor u vozilima i objektima GRAS-a", kazao je između ostalog Hadžiomerović.

Kada je riječ o urgentnim mjerama, od Vlade se traži da pomogne u izmirenju obaveza PDV-a, utrošene električne energije, da pomogne u Produženju sporazuma sa Zavodom za zdravstveno osiguranje te da Vlada ozbiljno razmisli o rješavanju problema sa tužbama koje su podnijeli radnici GRAS-a. Hadžiomerović je pozvao i radnike da se suzdrže od tužbi.

Sindikati su pristali i na smanjenje toplog obroka u cilju rješavanja problema u preduzeću. Kada je u pitanju eventualni višak radnika, o tome će se detaljnije moći govoriti nakon izvršenja sistematizacije radnih mjesta, ali u GRAS-u smatraju da viška ipak nema.

Predsjednik Sindikata komunalne privrede GRAS-a Adnan Himzanija je kazao da se radnici slažu sa ovakvim stavovima.

"Čovjek koji zagovara stečaj ima staračku senilnost i kao građanin mislim da je to nenormalno uraditi firmi koja postoji 127 godina. Nadam se da će Vlada ipak imati sluha za ovu firmu. GRAS-u treba voznih jedinica, mi to tražimo sedam godina", kazao je Himzanija.

Ono što se može očekivati u skorije vrijeme, ako radnici ne dobiju jednu od dvije plaće koje im se duguju, je da će doći do obustave saobraćaja.

"Ako ministar Bubica ovim radnicima ne osigura junsku plaću do Bajrama, mislim da će morati tražiti od Centrotransa da vozi za Bajram. Uposlenici GRAS-a najvjerovatnije taj dan neće voziti i ovo će biti ne znam koji po redu Bajram da uposlenici GRAS-a nisu dobili plaću", zaključio je Himzanija.