Najplodnija zemlja
38

Građani Malog Polja, Blagaja i Mostara ponovo negoduju zbog trase Koridora 5C

Piše: R. D.
Rijeka Buna nizvodno od Blagaja (Foto: R. D./Klix.ba)
Rijeka Buna nizvodno od Blagaja (Foto: R. D./Klix.ba)
Dvije i po godine su prošle od vremena kad su trasa Koridora 5C i njen prolazak plodnim poljima južno od Mostara bili važna tema domaćih medija. Političkim obećanjima tada je smiren narod. Kako se ništa od toga nije ispunilo, a građevinske mašine su došle do susjednog brda, buna se na Buni ponovo diže.

Blizu rijeke Bune u Malom Polju Mostarac Semir Kljako imam lijepu kuću. Samo 22 metra od njegovog objekta planiran je zid zaštitnog pojasa novog autoputa.

"Stanovnici južnih dijelova Mostara, Ortiješa i Malog Polja već tri godine vode bitku s bh. institucijama da trasa planiranog autoputa kroz jug Mostara ne prolazi kroz njihove kuće i imanja od kojih žive. Bez obzira na sve to, prije nepunih mjesec dana počelo je bespravno okolčavanje planirane trase koja, ako bude izgrađena, znači kraj života na ovim prostorima za lokalno stanovništvo i povratnike. Dodatno, planirana trasa prolazi kroz Aerodrom Mostar koji je upisan kao perspektivna vojna imovina i od kojeg se autoput mora udaljiti", kazao je Kljako, jedan od govornika sutrašnje konferencije za medije.

Za sutra u 10 sati u mostarskom Hotelu Bristol zakazana je konferencija za medije u kojoj će mještani, ali i struka, probati ponovo dokazati da je trasa Koridora 5C koja prolazi preko rijeka Bune i Bunice te najpolodnijom zemljom u državi velika greška.

Osim njega medijima će se obratiti i lider povratničke populacije u Ortiješu Vujadin Berberović, federalni parlamentarac Ahmed Džubur, arhitektica Maja Popovac i Amna Popovac.

Kako saznajemo Ahmed Džubur će u Federalnom parlamentu pokrenuti inicijativu obaranja ove trase te navesti sve argumente za to. Insistitrat će se na nezavisnoj međunarodnoj komisiji koja bi trebala ocijeniti ovu trasu te onu koja je ranije bila aktuelna, a išla je Podveležjem.

Kažu i da javna rasprava za ovu dionicu nikad nije održana, da ide dijelom vojne imovine, kao i lokacijama koje su bogate kulturno-historijskim naslijeđem koje će biti nepovratno uništeno.

"Trasa ide najplodnijom zemljom u Bosni i Hercegovini, nadležni iz Autocesta nikad nisu odgovorili na naša brojna pitanja, a seizmička ispitivanja koja su rađena vrlo su nepovoljna po ovu trasu", kazao je.

Građevinske mašine na dionici Buna - Počitelj došle su nekoliko kilometara zračne linije daleko od ovog prostora. Zabrinutost mještana je time sve veća.