BiH
0

GfK istraživanje životnih stilova u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Gfk BH
Materijalne vrijednosti su važnije u Centralnoj i Istočnoj Evropi u odnosu na Zapadnu. Potrošači iz ovih krajeva Evrope usmjereni su na povećanje potrošnje i više su okrenuti karijeri nego potrošači iz Zapadne Evrope. Rezultati istraživanja “Potrošači u Evropi 2005” koje je u dva vala sproveo GfK Lebensstilforschung pokazuju optimistično raspoloženje potrošača Centralne i Istočne Evrope.

Vrijednosti i potrebe potrošača iz Centralne i Istočne Evrope značajno se razlikuju od onih koje imaju potrošači Zapadne Evrope. Dok većinu, – 62% potrošača iz Zapadne Evrope više interesuje lični razvoj nego posjedovanje materijalnih vrijednosti, 46% potrošača iz Centralne i Istočne Evrope pokazuje materijalističke stavove. Ovo je jedan od rezultata istraživanja “Potrošači u Evropi 2005” koje je urađeno na reprezentativnom uzorku od 19000 ispitanika u 16 evropskih zemalja o njihovim vrijednostima, preferencijama i životnim stilovima.

[SLIKA]1[/SLIKA]

Povećan konzumerizam u proširenoj Evropi

Povećanje potrošnje je cilj 42% potrošača iz Centralne i Istočne Evrope dok isti cilj sebi postavlja 39% potrošača iz Zapadne Evrope. Međutim, kada se u obzir uzmu i odgovarajući nacionalni i kulturni mehanizmi 11 zemalja Centralne i Istočne Evrope koje su učestvovale u istraživanju, primjećuju se jasne razlike u sklonosti ljudi prema ličnoj potrošnji. Redosijed zemalja prema ovom pokazatelju ne odražava nivo socio-ekonomskog razvoja zemlje, ali je izraz generalno pozitivnog potrošačkog raspoloženja njenih građana.

U Centralnoj i Istočnoj Evropi, potrošnja je važnija i uključuje nekoliko različitih aspekata, od prostog zadovoljavanja osnovnih potreba sve do izražavanja ličnosti, životnog stila i uspjeha.

Cijena nije uvijek odlučujući faktor

Naravno, Evropljani Centralnih i Istočnih zemalja obraćaju pažnju na cijenu. Međutim, 51% potrošača orijentiranih prvenstveno na cijenu, odnosno onih koji prednost daju nižoj cijeni u odnosu na kvalitet koji podrazumijeva i veće cijene, malo je veći u poređenju sa 49% potrošača iz zemalja Zapadne Evrope. Razlike postoje između zemalja prema podjeli Istok-Zapad: dok je oko 47% Mađara zainteresirano samo za cijenu, 56% Njemaca i čak 62% Poljaka su na isti način cjenovno osetljivi. U BiH 43% potrošača robu bira isključivo na osnovu cijene. U svjetlu širenja tržišta zemalja Centralne i Istočne Evrope, ukupan nivo orijentiranosti na cijenu, koji je prilično nizak, značajan je i pozitivan indikator.

Isti istočni i zapadni segmenti životnih stilova

Uprkos svim razlikama između državnih sistema i tradicionalnih struktura, dublja analiza vrijednosnih sistema povezanih sa potrošnjom otkriva da se mogu odrediti osam različitih segmenata potrošača različitih životnih stilova, što je također i odlika Zapadne Evrope. Međutim, dok na primjer, segment “Sanjara” orijentiranih na potrošnju čini 8% populacije Zapadne Evrope, njihov udio u populaciji Centralne i Istočne Evrope je 1.5 puta veći. BiH se po ovom segmentu ne razlikuje od ostalih zemalja Centralne i Istočne Evrope. Dok veličina segmenata varira u ovim ekonomski različitim područjima, kupovne preferencije i medijska interesovanja segmenata Centralne i Istočne Evrope su veoma slični onim u Zapadnoj Evropi.

Istraživanje

Istraživanje “Potrošači u Evropi 2005” je kombinacija dva vala prikupljanja podataka koje je sproveo GfK Lebensstilforschung (Nirnrberg), FESSEL-GfK (Beč) i lokalne GfK kompanije u zemljama u kojima je istraživanje sprovedeno. Do kraja 2003. godine u ovom istraživanju je učestvovalo 7000 potrošača iz Njemačke, Francuske, Velike Britanije, Italije i Španije. Od kraja 2004. godine do sredine 2005. u istraživanju je učestvovalo još 12000, potrošača iz Bosne i Hercegovine, Bugarske, Hrvatske, Češke Republike, Poljske, Rumunije, Rusije, Srbije i Crne Gore, Slovačke, Mađarske i Ukrajine. Osnova ovog istraživanja je bila Euro-Socio-Styles®, internacionalno primjenjiva metodologija za istraživanje životnih stilova. Istraživanje nudi sliku vrijednosti, preferencija i životnih stilova potrošača Zapadne i Centralne i Istočne Evrope.