BiH
33

Fondacija CPI pita Konakovića: Kada građani mogu očekivati poboljšanje javnog prijevoza?

Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Povodom iskakanja iz šina GRAS-ovog tramvaja 20. aprila 2015. godine, Fondacija Centar za zastupanje građanskih interesa (Fondacija CPI) uputila je otvoreno pismo premijeru Vlade KS Elmedinu Konakoviću sa pitanjem: "Kada građani mogu očekivati poboljšanje sigurnosti, odnosno normalizaciju javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo?".

CPI podsjeća na nesreću od 01. novembra 2013. kada su se sudarila dva tramvaja kod Tehničke škole. U ovoj nesreći povrijeđeno je više od 50 osoba, a uzrok je bila neispravna automatska skretnica.

"Građani i građanke Sarajeva i dalje su svakodnevno izloženi opasnostima zbog dotrajalih vozila i šina i pitanje je vremena kada će ovakvo stanje odnijeti i prve ljudske žrtve. Mišljenje građanki i građana o uslugama javnog prijevoza može se vidjeti u analizi 'Monitoring javnih usluga u općinama Kantona Sarajevo' koja je dostupna na www.cpi.ba", kažu iz CPI-a.

Fondacija postavlja konkretna pitanja premijeru Konakoviću, a to su:

Kada konkretno građani mogu očekivati poboljšanje javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo? Koje su faze GRAS-ovog izlaska iz krize, sa kojim rokovima? Šta će se tačno postići? Prema kojim kriterijima je ustanovljeno da nema viška zaposlenih? Prema broju zaposlenih u odnosu na broj vozila, na broj linija, na ukupnu dužinu linija, prema broju prevezenih putnika...? Ili prema sistematizaciji koju je GRAS u suradnji sa vlastima sam napravio. Zašto je u delegaciji koja je išla u posjet GRAS-u bio i ministar za boračka pitanja? Je li riječ o Javnom preduzeću ili javnoj stranačko/boračkoj utvrdi? Kolika je cijena prijeđenog kilometra putnika, ako se uračunaju plaće zaposlenih, gorivo i energija, čišćenje, održavanje i rezervni dijelovi? Ko su ljudi koji već desetljećima od Drvenije do Estrade viču 'kupona, kupona'? Kakve kupone oni prodaju i za čiji račun? Šta je pokazala revizija poslovanja dosadašnjih uprava? Koje su posljedice za menadžment, upravne i nadzorne odbore? Da li se uništavanjem GRAS-a ustvari otvara prostor i žele pridobiti građani da podrže privatizaciju gradskog prijevoza, koja je dijelom već provedena?

Gradski prijevoz Sarajeva je kroz sve sisteme i uređenja funkcionirao i napredovao. Prvi put, u današnjem uređenju i današnjoj vlasti, dolazi u pitanje njegov opstanak.

"Katastrofalan, prljav, nefunkcionalan i po život opasan gradski prijevoz ima negativne posljedice za razvoj grada, za konkurentnost grada, za kvalitetu života građana, za sigurnost građana, za iskustvo posjetilaca grada, bilo turista, bilo poslovnih ljudi, bilo ljudi iz unutrašnjosti koji dolaze u Sarajevo na liječenje ili nekim drugim poslom. Ogroman je utjecaj na zagađenje zraka kojeg dišemo od strane samih vozila GRAS-a kao i od osobnih vozila i taksija koje građani koriste za prijevoz umjesto gradskog saobraćaja. Poštovani gospodine premijeru Konaković, s obzirom da imate ključ problema a i snagu jedinstva, molimo vas za kratke, jednostavne i obavezujuće odgovore na ova pitanja", stoji u pismu Fondacije.