Sarajevska obilaznica
0

Direkcija cesta FBiH o istrazi poslovanja kompanije SCT

FENA
JP Direkcija cesta Federacije BiH oglasila se danas saopćenjme za javnost u vezi s informacijama o tome da MUP Republike Slovenije vodi istragu o poslovanju slovenske kompanije SCT, koja je izvođač radova na izgradnji prve dionice Sarajevske obilaznice, uz ocjenu kako ta istraga ne utječe na dinamiku radova na ovoj dionici.

JP Direkcija cesta FBiH, kao implementator projekta izražava stav da se u ovoj situaciji drži ugovora koji je sa SCT potpisan 14. septembra 2007. godine. SCT je, kao izvođač radova, do sada poštovao taj ugovor i dostavio je sve potrebne dokumente, odnosno bankovne garancije, koji iz ugovora proizilaze, navodi se u saopćenju.

Između ostalog, SCT dostavio i bankovnu garanciju za dobro izvršenje posla u iznosu od 7,5 miliona eura, a Direkcija cesta ističe da su kompaniji SCT plaćeni samo oni radovi koji su do sada završeni, čime se isključuje mogućnost negativnih finansijskih uticaja na spomenuti ugovor.

"Dodatno smo se osigurali i tako što smo bankovnu garanciju za dobro izvršenje posla, koja je trebala biti data na deset posto vrijednosti ugovora, povećali na 13 posto. Također, način plaćanja funkcionira na principu da se nalozi za plaćanje izvršenih radova realiziraju iz kreditnih sredstava i šalju dvjema renomiranim bankama- EBRD-u i EIB-u na uvid i plaćanje“, napominju iz Direkcija cesta.

Istovremeno, podsjećaju da radovi na Sarajevskoj obilaznici nisu prekinuti i da se nastavljaju normalnom dinamikom.

Kako se dalje navodi, SCT je velika kompanija koja posjeduje i finansijske i ljudske resurse te kvalitetnu opremu i obaveze definirane u ugovoru može izvršiti kvalitetno i na vrijeme.

JP Direkcija cesta FBiH pratit će situaciju vezanu za SCT i redovno će, i medije i javnost, izvještavati o eventualnim promjenama“, navodi se u saopćenju u čijem se prilogu navode podaci o poslovnom aranžamnu sa slovenaskom kompanijom SCT.

Iz Direkcije sesta podsjećaju kako su ugovori za izgradnju i nadzor gradnje prve dionice Sarajevske obilaznice, dijela koridora Vc, potpisani su 14. septembra 2007. godine.

Ugovor za izgradnju, u vrijednosti 56, 7 miliona eura, potpisali su direktor Direkcije cesta FBiH Ljubo Pravdić i predstavnik slovenske kompanije SCT Ivan Zidar.

S konzorcijem firmi koji čine DDC iz Slovenije, te „Divel“ i Zavod za saobraćaj iz Sarajeva, Direkcija cesta FBiH potpisala je ugovor za nadzor gradnje na ovoj dionici.

Vrijednost ovog ugovora je 1, 9 miliona eura. Potpisivanju su prisustvovali predstavnici Federacije BiH, Vlade Kantona Sarajevo, te Ambasade Slovenije u BiH.

Sarajevska obilaznica je dio koridora Vc, a ujedno i spoj s glavnim gradom. Obilaznica je duga 16,5 kilometara i najveći je projekt koji implementira Direkcija cesta FBiH.

Podijeljena je na tri lota: LOT 1 Jošanica- Butila LOT 2 Butila - Briješća i Briješće -Stup LOT 3 Butila-Vlakovo i spojna cesta Vlakovo-Mostarsko raskršće Dionica Jošanica-Butila, dužine 5,5 kilometara, najzahtjevniji je i najsloženiji dio projekta i uključuje gradnju mostova vijadukta i dva tunela-Oštrik i Ožega.

Tunel Oštrik, koji se nalazi na dionici Jošanica-Butila, prvi je tunel koji se počeo graditi na koridoru Vc. Sastoji se od dvije "cijevi“ dužine 275 i 294 metra.

Osim tunela Oštrik i Ožega, Sarajevska obilaznica se sastoji od tri vijadukta, dva mosta i više manjih objekata. Najveći objekt je petlja Butila.

Predviđa se da će izgradnja prve dionice Sarajevske obilaznice Jošanica- Butila, dužine 5, 5 km trajati tri godine.