{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bolonjci u BiH imaju velike egzistencijalne probleme

F
20.10.2011. u 12:40
0
49
Bolonjci u BiH imaju velike egzistencijalne probleme
0
Studenti u BiH koji su studirali prema bolonjskom procesu imaju strahovite egzistencijalne probleme, izjavila je danas na konferenciji za novinare u Sarajevu pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić.
Izjave novinarima organizirane su pred početak završne konferencije u okviru projekta "Podrška reformi visokog obrazovanja u BiH", koji je finansirala Evropska unija iz IPA fondova od 1,1 milion eura.

Problemi s kojima se suočavaju bolonjci počinju od toga da im, kada otvaraju radnu knjižicu, ne može biti upisana adekvatna sprema, do toga da njihove diplome poslodavci ne prepoznaju.

Hadžagić kaže da u Ministarstvu civilnih poslova BiH svaki drugi dan dođe neka žalba u kojoj se bolonjci žale na neostvarivanje svojih egzistencijalnih prava.

Osim toga, dodala je, prisutni su problemi priznavanja tih diploma između entiteta, ali i između kantona pa čak i unutar istog kantona u Federaciji BiH.

Kaže da postoje praktične situacije koje otežavaju ostvarivanje prava osoba koje su "završile studij po bolonji".

"Mi bukvalno imamo 12 obrazovnih vlasti, odnosno 12 država u oblasti obrazovanja. Pošto je svaka ta vlast apsolutno nadležna u oblasti obrazovanja, odnosno nema podijeljenih nadležnosti, postoji teoretska mogućnost da imate 12 načina priznavanja diploma, bez obzira na to odakle one dolaze", navela je Hadžagić.

U postojećoj ustavnoj strukturi ona rješenje ove situacije vidi u harmonizaciji propisa.

"Ovim projektom smo htjeli napraviti faktično nacrt okvirnog zakona o priznavanju diploma u skladu s Lisabonskom konvencijom. Međutim, nije bilo političke podrške od svih ministarstava, nego je napravljen alternativni materijal u vidu preporuka koje nisu drugorazredni ili nevažni dokument ukoliko bude političke volje da se stvari u BiH harmoniziraju i ukoliko taj dokument posluži za svaku nadležnu obrazovnu vlast da napravi vlastiti zakon ili propis kojim će se ovaj problem regulirati", rekla je Hadžalić.

Također je ukazala i na veliku odgovornost akademske zajednice koja je dodatno unijela zabunu u bolonjski proces, jer je isti studij negdje organiziran kao "3+2+3", negdje kao "4+1+3", pa je opis kompetencija za trogodišnji i četverogodišnji studij identičan, što je potpuno nelogično.

"Otvoreno govorim da su mnogi naši studenti, koji su završili studij po bolonji, praktično osujećeni u izvršenju svojih temeljnih prava koja su stekli završetkom određenog studija", istakla je pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Da li je opravdan zahtjev za povećanje akciza na gorivo kako bi se ubrzala izgradnja autoputa?
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: