GRAS najavljuje promjene
0

Bolji dani za sarajevski autobuski saobraćaj?

Sarajevo-x.com
Građani Sarajeva koji za prevoz koriste autobuse KJKP „Gras“, a u kojima su često gužve, napokon će odahnuti. Naime, od danas će u saobraćaj biti uključeno 15 novih zglobnih autobusa koji su nedavno kupljeni, a bit će raspoređeni na gradskim i izvangradskim linijama.

U sklopu realizacije projekta nabavke autobusa u posljednje dvije godine „Gras“ je nabavio 24 nova autobusa. Od toga je devet nabavljeno u 2007. godini, a 15, koji će u saobraćaj biti pušteni danas, stigli su u periodu od juna do oktobra 2009. godine.

Jedan solo autobus sa uračunatim PDV-om, kako saznajemo u Gras-u, koštao je 400.000 KM, a zglobni autobus sa PDV-om koštao je 500.000 KM.

Inače, na području Kantona Sarajevo svakodnevno je u saobraćaj uključeno 98 autobusa, a prosječna starost autobusa je, tvrde iz „Grasa“, 12 godina.

Međutim, iako su sva vozila, kako tvrde u „Grasu“, tehnički ispravna sa aspekta propisane pouzdanosti i bezbjednosti u saobraćaju, mnogi od njih su zbog starosti neuslovni za vožnju, a mnogi koriste i naftu, te ispuštaju štetne materije.

Kako bi riješili i problem zagađivanja vazduha, te iz saobraćaja skroz izbacili stare dotrajale autobuse, za 2010. i 2011. godinu „Gras“ je planirao nabavku još 40 autobusa, a od čega će 20 biti na zemni gas, čime će se iz upotrebe izbaciti nafta i spriječiti ispuštanje štetnih plinova.

„Što se tiče autobusnog saobraćaja na području Kantona Sarajevo trenutno je situacija zadovoljavajuća, s obzirom da počinju saobraćati i novi autobusi. Međutim, uvijek može biti i bolje“, kazao je u izjavi za Sarajevo-x.com Zdenko Pavlović, savjetnik ministra Ministarstva za saobraćaj Kantona Sarajevo.

Prema Pavlovićevim riječima čine se svi napori da se autobusni saobraćaj normalizira, a najveći problem je bio u tehničkoj ispravnosti vozila i starosti voznog parka KJKP Gras.

„Naime, kada se neki autobus pokvari, propusti se vožnja na toj relaciji i onda se stvaraju gužve, a autobusi se pretrpaju, što opet dovodi do uništavanja autobusa“, dodao je Pavlović.

Prema njegovim riječima, autobusa, što je apsurd, ima dovoljno. Međutim, problem je bio u rezervnim dijelovima.

„Gras ima 110 autobusa a za dnevne potrebe koristi se 98. Međutim, ranije su se u skladištima nagomilavali rezervni dijelovi koji nisu bili potrebni, a kada se autobus pokvari, dio koji je trebalo zamijeniti, nisu imali, pa se čekalo i po nekoliko dana dok se dio naruči i stigne. Sada je novi menadžment riješio i taj problem, te je u elektronskoj formi sačinjen plan kojih dijelova ima previše da se ne nabavljaju, a kojih nema da se naruče da se ne bi dešavalo da autobusi na popravku čekaju i po nekoliko dana“, kazao je Pavlović.