Venecijanska komisija smatra da je navedena praksa u sukobu s evropskim standardima demokratije i vladavine prava.
Venecijanska komisija smatra da je praksa unaprijed potpisanih bjanko ostavki članova vlade problematična iz nekoliko razloga.
Prije svega, takva praksa predstavlja oblik obavezujućeg mandata u širem smislu (largo sensu), te je takva praksa naišla na šire kritike u Evropi, a na osnovu principa slobodnog i nezavisnog političkog mandata u okviru liberalne demokratske tradicije.
Navedeni princip predviđa da izabrani zvaničnici trebaju predstavljati sve birače, a ne samo jedan njihov segment, odnosno pojedine političke partije; oni bi trebali svoju dužnost obnašati slobodno i u težnji da ostvare ono što smatraju najboljim interesom kompletne države, a bez prethodnih "uslovljavanja" vanjskih faktora (kao što su njihove političke partije).
Smjena ministra se treba dogoditi na način predviđen zakonom i relevantnim procedurama, a ne fiktivnom odlukom samog ministra. Venecijanska komisija smatra da je praksa koja zaobilazi zakon, a koja podrazumijeva unaprijed potpisane bjanko ostavke - koje čuva i diskreciono koristi treća strana, odnosno politička partija - fiktivna i nepoštena procedura, koja je u suprotnosti sa evropskim principima demokratije i vladavine prava, te s negativnim posljedicama po funkcioniranje političkog sistema.
Venecijanska komisija je preporučila izbjegavanje takve prakse u evropskim demokratijama. Iako navedene prakse možda i ne krše nijedno pravno obavezujuće pravilo na evropskom nivou, Venecijanska komisija smatra da takve prakse nisu u skladu s demokratskim standardima koji se očekuju od demokratskih društava.
Glavni razlog je taj što je čitav takav dogovor fiktivan, nepošten i netransparentan, saopćeno je iz Ureda Vijeća Evrope u Sarajevu.