Stručni i spremni
52

BIHAMK-ovi mehaničari pomažu vozačima na cesti u svim situacijama: Od kvarova do saobraćajnih nesreća

Piše: M. N.
Foto: H. M./Klix.ba
(Foto: D. S./Klix.ba)
Većina vozača našla se u situaciji da doživi neugodnosti tokom putovanja zbog problema s vozilom. Nekada je riječ o kvaru zbog vremenskih neprilika ili nestanku goriva zbog predugog stajanja u koloni, kao što je to bilo tokom velikih snježnih padavina prije nekoliko godina ili nedavnih protesta zbog kojih su bili blokirani putevi. Jednim pozivom na broj BIHAMK-a vozači rješavaju svoj problem vrlo brzo te nastavljaju svoj put sigurno.

BIHAMK-ovi stručnjaci su nerijetko i prvi na mjestu nesreća. Pomažu da se unesrećeni izvuku iz vozila ukoliko su zarobljeni, a znaju pružiti i prvu pomoć kada je to potrebno. Imaju najveći prosjek uspješno izvršenih intervencija.

Sve počinje pozivom koji zaprimaju uposlenici odjela za pomoć na cesti. Operater unosi vaše podatke i problem u posebno napravljenu aplikaciju s kojom su uvezani i stručnjaci koji su na terenu te oni odmah znaju o kakvom problemu je riječ i dolaze spremni. Također, imaju posebnu mapu na kojoj prate kretanje svojih vozila pa uvijek znaju ko je najbliži klijentu kojem treba pomoć na cesti.

"Vozači imaju različite probleme, ali najčešći su kvarovi vezani za elektriku i motor. U BiH su vozila starijih godišta i ne servisiraju se redovno, zbog čega se češće i kvare. Zovu nas i kada im blokira volan ili zatvore automobil koji se automatski zaključa, a ključevi im ostanu u vozilu. Zimi, kada su niske temperature, najčešće zovu zbog zaleđivanja vozila", kazao nam je stručni saradnik za pomoć na cesti BIHAMK-a Edo Memišević.

Tako je 2012. godine ova služba imala najviše posla. Sve ekipe su radile, a u pomoć operaterima su "priskočile" i ostale kolege, jer su svi obučeni da zaprime pozive za pomoć na cesti i iskordiniraju pružanje iste. U tim danima imali su do 800 poziva u minuti, a desetine ih je bilo na liniji čekanja.

"Tada smo bili prebukirani, ali trudili smo se da stignemo svima pomoći. Vozači su malo negodovali, ali imali smo prioritete. Kada su nam javili da se naprimjer majka s bebom ili malim djetetom nalazi u pokvarenom vozilu mi smo išli prvo njima da pomognemo i klijentima u sličnim situacijama, a posljednje smo rješavali problem vozila koja su ostala na parkingu pod snijegom pa nisu htjela upaliti", kazao je Memišević.

BIHAMK se zove i nakon saobraćajnih nesreća. Njihovi radnici su se "nagledali" svakakvih situacija pa i onih najtežih kada putnici ne prežive. Kako Memišević kaže, mehaničari tada "stisnu zube" i trude se da pomognu koliko mogu.

"Uklanjaju dijelove vozila da bi izvukli povrijeđene ili nažalost tijela, jer je bilo i takvih slučajeva. Obučeni su i da pruže prvu pomoć, a to je i dužnost svakog vozača prema zakonu, da ne smije proći pored vozila koje je učestvovalo u saobraćajnoj nesreći a da ne pomogne. Bude im teško, ali nakon nekoliko dana ponovo su na cesti i rade svoj posao. Nakon što dođe policija i obavi uviđaj, oni prevoze vozilo do servisa ili druge lokacije gdje je potrebno. Dosta toga se riješi i na samom mjestu, ako je riječ o manjoj nesreći ili kvaru, jer su naši ljudi dobro opremljeni i obučeni", rekao je Memišević.

Klijenti nerijetko zovu i zbog kvara na akumulatoru. Mehaničari pomoći na cesti BIHAMK-a pomoću modernih mobilnih mjernih uređaja mogu odmah testirati vaš akumulator te utvrditi njegovo stvarno stanje. Prosječan rok trajanja akumulatora je od tri do pet godina, mada se u BiH ne mijenja i duže, iako bi trebalo. Memišević preporučuje da prije zimske i ljetne sezone ispitate akumulator u vašem vozilu i po potrebi ga promijenite prije nego što potpuno prestane raditi.

"Čak i najopreznijim vozačima se može desiti da ostanu bez goriva u velikoj saobraćajnoj gužvi, kada to najmanje očekuju. U pojedinim evropskim zemljama za nestanak goriva u vozilu u tunelima propisane su kazne od nekoliko hiljada eura. I u takvoj situaciji uz asistenciju BIHAMK-ove pomoći na cesti, uz uslugu dostave goriva, brzo i lagodno možete nastaviti vožnju", kazao je.

Ukoliko imate problem s gumom, također će njihovi radnici to vrlo uspješno riješiti, ali i profesionalno. Iz BIHAMK-a upozoravaju da je vrlo opasno da sami mijenjate gumu, pogotovo ako se nalazite na brzoj cesti ili autoputu.

"Ono što je najbitnije jeste da će u svim navedenim slučajevima vaše vozilo pregledati i popravljati profesionalci, profesionalnim alatom, mjernim i dijagnostičkim uređajima, obučeni za rad na cesti. Potvrdu kvalitetnog rada predstavljaju i brojne nagrade i priznanja eminentnih domaćih i evropskih institucija kakva je i titula najboljeg evropskog auto-moto kluba u 2010. godini koju je BIHAMK-u dodijelila Asocijacija evropskih auto-moto klubova za pružanje usluga motorizovanim građanima 'ARC Europe", kazao je Memišević.

Ukoliko ste član BIHAMK-a, a doživite neprijatnu situaciju na putu izvan granica BiH, ne očajavajte. BIHAMK ima potpisane ugovore s partnerskim auto-moto klubovima širom Evrope koji će vam pružiti pomoć jednako brzo kao da ste i u BiH. Pomoć iz inozemstva potražit ćete na broj (+387)33 282 100.

"Javlja vam se operater koji otvori nalog i zabilježi informacije o problemu. Nakon toga kontaktira partnerski auto-moto klub u zemlji u kojoj se naš član nalazi, mi njima putem dokumenta online upućujemo zahtjev i damo potrebne podatke. To se sve veoma brzo odvija. Ukoliko je lakši kvar automobil se preveze u radionicu, a ukoliko je riječ o težem kvaru, onda vučno vozilo vozi do garaže u kojoj se nalazi adekvatna oprema i educirano osoblje", rekao je Memišević.

Istakao je kako tokom ljetne sezone imaju dosta poziva, pogotovo iz Hrvatske i Crne Gore.

"Sve to brzo rješavamo. Klijenti imaju dobra iskustva i redovno dobijamo zahvale", kazao je Memišević.

Više informacija o tome kako da postanete član BIHAMK-a i sigurno krenete na put potražite na zvaničnom portalu ili na broj telefona 1282.