BiH
0

BiH uvozi piva u vrijednosti od skoro 71 miliona KM

NINA
Prema podacima Vanjskotrgovinske komore BiH, na području Bosne i Hercegovine može se naći pivo iz 14 zemalja svijeta, pri čemu se vidi da BiH puno više uvozi taj proizvod.

Tokom prošle godine u BiH je uvezeno nešto više do 81 miliona hektolitara piva u vrijednosti od skoro 71 miliona KM, dok je u isto vrijeme izvezeno negdje oko milion i pol hektolitara u vrijednosti od nešto malo većoj od milion KM.

Podaci ukazuju na to da se najviše uvozi iz Hrvatske, odnosno Slovenije kojima je BiH prošle godine za to piće platila nešto više po 50 miliona KM. Najmanje piva iz uvoza potječe iz velike Britanije, odnosno Češke.

Kada je u pitanju izvoz, domaće pivo iz pivara Sarajevo, Banjaluka, Bihać, Tuzla ide k našim prvim susjedima Hrvatskoj, Sloveniji odnosno Srbiji i Gori.

"Jedan od problema naših pivara je vrlo teška mogućnost izvoza na drugo tržište, dok je bh tržište vrlo lako dostupno svima. Vrlo laka je kontrola kvalitete na ulazu u BiH. U nekim razdobljima je bilo moguće doći i nelegalnim kanalima. Dosta stvari nije posloženo i različiti uslovi postoje unutar države i to treba riješiti, ali to ide dosta sporo a i duži rok donosi štetu", kazao je za NINU predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Milan Lovrić. On ističe kako će se vrlo brzo morati formirati institut za provjeru kvalitete koji je Evropska komisija postavila kao uslov za otpočinjanja pregovora o Stabilizaciji i pridruživanju. To bi, smatra naš sugovornik, moglo spriječiti pojavu šverca, krivotvorenja robe i slično.

Da se trend u trgovinskoj bilanci ove robe nije znatno mijenjao, govore podaci iz prošle godine. U 2002. BiH je izvezla oko milion i pol hektolitara piva u vrijednosti od oko milion i pol maraka, a uvezla skoro 80 miliona hektolitara, vrijednog nešto malo više od 72 miliona KM.

Domaći proizvođači se žale kako uvoznici prodaju robu po dampinškim cijenama, odnosno cijenama nižim nego im roba košta u zemlji gdje su proizvedene, dok uvoznici to opovrgavaju, pravdajući sve zakonom tržišta i nastojeći kupiti što veći udio vlasništva u domaćim pivarama.