Gdje je 100.000 KM?
1.4k

Biciklistička staza u Sarajevu tanja za dva centimetra nego što je ugovoreno i plaćeno

Piše: Ibro Čavčić
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
Biciklistička staza na području sarajevske općine Novi Grad, od Nedžarića do Otoke, umjesto ugovorenih i plaćenih sedam centimetara debljine asfalta ima dva centimetra manje, a razlika u cijeni je, prema internoj informaciji nadležnih službi, blizu 100 hiljada KM, saznaje Klix.ba.

Na osnovu Sporazuma o zajedničkom finansiranju izgradnje biciklističke staze, Direkcija za puteve Kantona Sarajevo zaključila je Ugovor o izvođenju radova s KJKP Rad d.o.o. Sarajevo u iznosu od 959.301,31 KM. Od toga je za dionicu od Nedžarića do Otoke, prema ugovoru, plaćen iznos 784.332,95 KM s PDV-om.

Troškovi su za dvije strane staze od Nedžarića do Otoke, u omjeru od po 50 posto, podijeljeni između Direkcije za puteve Kantona Sarajevo i Grada Sarajevo. Kao nadzorni organ nad izvođenjem radova izabran je Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo. Izvođač radova bio je KJKP Rad d.o.o. Sarajevo.

Nakon što su radovi završeni Grad Sarajevo je podnio Općini Novi Grad zahtjev za tehnički pregled i izdavanje odobrenja za upotrebu biciklističke staze od Nedžarića do Mosta kongresmena McCloskeyja, od X do VI transverzale.

Međutim, Komisija za tehnički pregled dostavila je nakon toga Općini Novi Grad stav da se za navedenu biciklističku stazu ne može dati upotrebna dozvola dok se ne otklone utvrđeni nedostaci iz izvještaja koji su im priložili.

Klix.ba je došao u posjed screenshota maila upućenog na e-mail adresu gradonačelnika Sarajeva Abdulaha Skake, uoči sastanka sa svim saučesnicima procesa, a u mailu mu je uposlenik Gradske uprave Grada Sarajeva Amir Pandžo obrazložio da je glavni problem debljina asfalta.

"Glavni problem je debljina asfalta, ugovoreno je i plaćeno sedam centimetara, ugrađeno pet centimetara. Razlika u cijeni je cirka 100 hiljada konvertibilnih maraka", napisao je 28. decembra 2017. godine uposlenik Pandžo gradonačelniku Skaki.

Osim toga, gradonačelniku je u istom mailu obrazloženo da je nezvanični prijedlog da se razlika od blizu 100 hiljada KM naplati od KJKP Rad kroz investiciono održavanje biciklističke staze, kao što su farbanje i popravke staze.

Šta su predstavnici KJKP Rad, Direkcije za puteve, Zavoda za izgradnju KS, Ministarstva saobraćaja KS, Komisije za tehnički prijem i Općine Novi Grad dogovorili na navedenom sastanku koji je održan 29. decembra 2017. godine trebalo bi da istraži Tužilaštvo Kantona Sarajevo. Naravno, kao i to šta se desilo s novcem u iznosu od blizu 100 hiljada KM.

Nezvanično saznajemo da je na zajedničkom sastanku utvrđeno da će KJKP Rad formirati zajedničku komisiju koja bi trebala utvrditi pravo činjenično stanje u vezi s nepravilnostima na biciklističkoj stazi, uprkos tome što je Komisija za tehnički pregled već utvrdila nedostatke na kompletnom dijelu biciklističke staze od Nedžarića do Otoke.

U KJKP Rad nam je rečeno da su tehničkim pregledom radova komisije formirane 16. oktobra 2017. godine (2,5 godine nakon završetka radova) utvrđeni nedostaci koje je neophodno otkloniti.

"Smatramo da je potrebno zajednički konstatovati eventualne nedostatke, odnosno oštećenja staze od trećih lica, koja su nastala u međuvremenu, jer je istekao garantni rok za izvedene radove", stoji u odgovoru iz KJKP Rad.

Iz Odjeljenja za odnose s javnošću Grada Sarajeva su za Klix.ba, glede navedenog problema, odgovorili da su uputili dopise izvođaču, nadzoru i Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo, odnosno Direkciji za puteve, kako bi se izjasnili o dostavljenom izvještaju.

"Grad Sarajevo nije ugovarao ove radove ni angažovao nadzor nad izvođenjem radova, već Direkcija za puteve Kantona Sarajevo. Samim tim Grad Sarajevo nije imao nikakvog utjecaja na proces izgradnje biciklističke staze ili eventualne propuste u vezi s tim", odgovorili su nam iz Grada Sarajeva.