Potrebno 3,5 miliona KM
2

Banjalučki aerodrom nema letova, moguće da će izgubiti licencu

FENA
Banjalučki aerodrom i dalje je suočen s mogućim gubitkom međunarodne licence za rad, ukoliko ne otkloni tehničke nedostatke, ali i s hroničnim nedostatkom posla jer nijedna akviokompanija ne želi da uspostavi saobraćaj s ovog aerodroma.

Trenutni tehnički nedostaci na banjalučkom aerodromu su evidentirani još ranije i trebalo je da se otklone do 20. juna, ali očito neće biti riješeni ni u narednoj godini zbog nedostatka finansijskih sredstava.

I danas je resorni ministar Nedeljko Čubrilović konstatirao da se "mora pronaći" 3,5 miliona KM za zadržavanje međunarodne dozvole banjalučkog aerodroma, ali i potvrdio da taj novac, potreban za dokup zemljišta za aerodrom i rješavanje njegove ograde, nije predviđen u budžetu za narednu godinu, iako je to Ministarstvo saobraćaja i veza predložilo.

On je, nakon sastanka s direktorima Direkcije RS-a za civilnu zračnu plovidbu, kompanije "Sky Srpska" i banjalučkog i trebinjskog aerodroma, potvrdio i da beogradski JAT nije zainteresovan za liniju prema Banjoj Luci, jer se ne zna koliko je Vlada Srbije spremna da je subvencioniše, dok je Vlada RS-a spremna da za nju izdvoji do milion KM.

Pregovara se s kineskim kompanijama, naveo je Čubrilović, o uspostavi aviolinije za teretni saobraćaj te s grčkim aviokopanijama, ali i dalje ništa sigurno nije potvrđeno.

Vlada RS-a je ostala pri odluci o ukidanju, kako je ranije predstavljena, nacionalna kompanija „Sky Srpska“, čije „poslove“ će jednim dijelom preuzeti banjalučki aerodrom, dok će radnici biti zbrinuti u skladu sa zakonom.

Najavljeno je i pripajanje, nepostojećeg, aerodroma Trebinje banjalučkom, a i sredstava za njihov rad ostaju ista, iako je, kaže Čubrilović, traženo povećanje sredstava i za te firme.

Po riječima vršioca dužnosti direktora „Aerodroma RS“ Davorina Mihića, banjalučki aerodrom ima svega 200 zrakoplovnih operacija mjesečno zbog čega je potrebno pronaći redovnu liniju iz Banje Luke.

Direktor kompanije „Sky Srpska“ Zoran Injac smatra da Vlada kod kreiranja ekonomske politike nije u potpunosti uvažila činjenice da ovaj prostor u komercijalnom smislu vrijedi oko 20 miliona eura tarife aviokarti i da produkuje oko 80.000 putnika koji svoje potrebe u najvećoj mjeri zadovoljavaju sa zagrebačkog aerodroma.

Dodao je da u ovom trenutku nijedna aviokompanija ne želi da uspostavi saobraćaj s Banjom Lukom zbog čega je trebalo ići u daljnje ulaganje i razvoj domaće aviokompanije.

Proteklih godina novac iz budžeta RS-a, koji pune svi porezni obveznici RS-a, trošen je za milionske subvencije nerentabilnih aviolinija iz Banje Luke prema Salzburgu i Ljubljani, koje su na kraju ukinute.