BiH
5

Autobus preko Vraca je potreba stanovnika Dobrinje i Istočnog Sarajeva

FENA
Autobuska linija koja je spajala naselje Dobrinja u općini Novi Grad Sarajevo i centar Sarajeva preko Vrace postojala je prije rata, a potom je 2003. godine Centrotrans - Eurolines registrirao pet međuentiteksih linija među kojima je bila i Vijećnica-Istočno Sarajevo preko Vraca.

Međutim, linija je ukinuta zbog protivljenja GRAS-a, a stanovnici Dobrinje i Istočnog Sarajeva koji svakodnevno putuju na posao, u školu ili na fakaltet sve češće ukazuju da bi ponovna uspostava te linije njima olakšala svakodnevno putovanje, ali bi itekako rasteretila saobraćaj iz pravca Dobrinje preko Nedžarića i na glavnoj saobraćajnici prema centru grada, što bi značilo sveukupnu dobrobit svih učesnika u saobraćaju.

U anketi koju je provela Agencija Fena građani ovog naselja uvođenje autobuske linije preko Vraca smatraju opravdanom i neophodnom. Taj autobus dobrodošao bi i stanovnicima Grada Istočno Sarajevo (Republika Srpska) koji rade ili se školuju u Sarajevu.

Budući da se radi o međuentitetskoj liniji pomoćnik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Zoran Andrić u izjavi za Agenciju Fena kaže da je ovo ministarstvo upoznato s problemima koji postoje trenutno kad je međuentitetski prijevoz u pitanju.

Saradnja entiteta

"Više je razloga za to, isti su evidentirani i u toku je njihovo otklanjanje da bismo osigurali što bolji poslovni ambijent zainteresiranim prijevoznicima", potvrdio je Andrić.

Pojasnio je i da procedura započinje podnošenjem zahtjeva zainteresiranog prijevoznika za obavljanje ovakvog prijevoza, a zahtjev za liniju Dobrinja -Vijećnica preko Vraca podnosi se ovom ministarstvu jer se radi o liniji koja ima stanice ili stajališta na području oba entiteta.

Naglasio je da Ministarstvo podržava svaku inicijativu koja će doprinijeti boljoj povezanosti kako na međunarodnom, tako i na međuentitetskom planu.

Potvrdio je i da je u toku izmjena podzakonskog akta kojim se bliže uređuje oblast međuentitetskog prijevoza. Dosadašnja praksa je bila da se zahtjevi podnose u za to predviđenom terminu, nakon čega se provodi komplicirana procedura usklađivanja.

"Izmjenama propisa predviđen je jednostavniji princip odobravanja linije koji uvažava i potrebe putnika na određenom području, gdje Ministarstvo može, kao činjenicu opravdanosti uvođenja i odobravanja nove linije, cijeniti potrebe putnika na odgovarajućem području", istaknuo je pomoćnik ministra.

Andrić kaže i da sve što je u interesu građana, pogotovo kad su interesi građana u oba entiteta u pitanju, ima bezrezervnu podršku Ministarstva komunikacija i transporta Bosne i Hercegovine, kao organa uprave kojem je jedna od osnovnih uloga rad u interesu građana u Bosni i Hercegovini.

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Jusuf Bubica smatra da se ova autobuska linija danas nameće kao potreba građanima Sarajeva neovisno da li su stanovnici Istočnog Sarajeva ili općine Novi Gard Sarajevo, posebno uzimajući u obzir činjenicu da su građanima potrebe jednake bez obzira na administrativnu podijeljenost.

"Ako bi se išlo pravnoformalnim putem to bi trebalo da krene s nivoa države BiH kao neka zajednička saradnja između dva entiteta, međutim, s obzirom na to da se radi o zajedničkoj potrebi mišljenja sam da bismo mi trebali pokrenuti inicijativu da bi se pronašao način za uspostavljanje te linije", kazao je Bubica.

Velike gužve u jutarnjim satima

Na sastanku bi trebali biti predstavnici Grada Istočnoga Sarajeva, odnosno nadležnih institucija Republike Srpske, a red vožnje mogao bi biti organiziran tako da jedan polazak voze autoprijevoznici iz Federacije BiH, a drugi autoprijevoznici iz Republike Srpske naizmjenično sve u korist građana.

"U pitanju je dobra volja. Radi se samo o administrativnoj granici, a ne fizičkoj granici koju nije moguće prijeći. Uspostavljanjem ove linije u značajnoj bi se mjeri rasteretili ostali saobraćajni putevi koji vode ka centru.Stoga ću uskoro biti inicijator ove ideje", zaključuje Bubica.

U poslijeratnom periodu u naselju Dobrinja izgrađeni su nove zgrade, a najveći broj tih stanova naseljava radnosposobno stanovništvo koje prijevoz svakodnevno koristi najmanje dva puta dnevno. Slično je i u Istočnom Sarajevu i na Vracama.

Svjedoci smo velikih gužvi u jutarnjim i popodnevnim satima usljed čega prijevoz iz centra do Dobrinje i obratno može trajati i više od sat vremena.

Prema podacima Općine Novi Grad Sarajevo u poslijeratnom periodu izgrađeno je 12 objekata kolektivnog stanovanja. U toku je izgradnja još dva objekta kolektivnog stanovanja, a u pripremi za početak gradnje su još tri objekta kolektivnog stanovanja.

Kako je Agenciji Fena rečeno Općina Novi Grad Sarajevo podržava uvođenje autobuske linije preko Vraca.

Autoprijevoznik Centrotrans Eurolines koji od ove godine vrši javni gradski prijevoz s Dobrinje prijavio bi se na tender koji bi bio raspisan za takvu liniju, potvrđeno u Centrotransu.

Kako je pojasnila glasnogovornica preduzeća Centrotrans Eurolines Aida Smajić 2003. godine ovo preduzeće na zakonit način registriralo je pet međuentitetskih linija.

"Nažalost, raznim nezakonitim radnjama koje ni do danas nisu dobile sudski epilog Centrotrans Eurolinesu je onemogućeno održavanje te linije iako se radilo o legalnom redu vožnje. No, mi smo spremni u svakom trenutku kao operator u javnom gradskom prijevozu u Kantonu Sarajevo da uspostavimo i održavamo na zakonit način svaki red vožnje koji odobri Vlada Kantona Sarajevo", zaključuje Smajić.

Do uspostavljanja ove linije građani Dobrinje koristit će takozvanu "komercijalu“ ili trolejbuski saobraćaj. I zbog poznatih problema s javnim gradskim prijevozom već nakon prve dvije-tri stanice u jutarnjim satima"komercijala" je puna.

To su upravo putnici koji bi u varijanti autobusa preko Vraca rasteretili tzv. "komercijalu" koja saobraća prema gradu i koja bi imala putnike na svim stanicama po izlasku iz naselja Dobrinja 2.