Novi izazovi i teškoće
32

Autizam u vrijeme pandemije: Svakodnevnica koja je dodatno otežala život djece i roditelja

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Danas se obilježava Svejtski dan svjesnosti o autizmu, a u razgovoru za Klix.ba predsjednica zeničkog udruženja "Svijet u slikama" Džermanina Mešić govorila je o položaju ove djece u društvu te utjecaju pandemije na njihov život.

Zbog pandemije koronavirusa i nemogućnosti obilježavanja današnjeg dana na otvorenom, Udruženje "Svijet u slikama" napravilo je kratki video kako bi javnosti ukazala na svjesnost o autizmu te da svako dijete iz autističnog spektra ima pravo na sretan život, kvalitetno obrazovanje, inkluziju, druženje i nediskriminaciju.

Mešić je na početku razgovora kazala da djeca u autističnom soektru nisu u boljem položaju nego je to bilo prethodnih godina te da se uprkos naporima udruženja i pojedinaca nalaze na istom mjestu.

"Nažalost, djeca u autističnom spektru nisu u znatno boljem položaju nego što su bila prethodnih godina. Zdravstveni i socijalni sistem ništa nije uređeniji, niti bolji, a i samo društvo i dalje etiketira djecu i osobe sa autizmom i ne pruža im dovoljnu podršku. Inkluzija je jako dobra stvar koja je uvedena u obrazovni sisitem, ali za istu su neophodni preduslovi kako bi se postigla svrha i cilj same inkluzije. Za jednog učitelja, koji ima više od 20 učenika u razredu, dijete sa autizmom je dodatni izazov i nepoznanica. Zato je neophodan educiran kadar, educirani asistenti u nastavi i adekvatno prilagođen nastavni plan i program. Nažalost, to nije slučaj u našim školama. Inkluzija je dobra stvar, ali da bi postigla svoju svrhu, mora imati temelje, prethodno navedene", kazala je Mešić.

S obzirom na ionako tešku svakodnevnicu, pandemija koronavirusa donijela je nove izazove za djecu, ali i njihove roditelje koji se na sve moguće načine trude iznaći rješenja za kvalitetan obrazovni proces, druženje i slobodno vrijeme.

"Pandemija je promijenila način funkcionisanja svakog pojedinca, a djeci u autističnom spektru i njihovim roditeljima je dodatno otežala svakodnevnicu. Djeca pohađaju različite edukativne programe i sisteme, koji uvođenjem epidemioloških mjera prestaju sa radom i tada su primorani ostati kući. Do tada postignuti napredak u radu često dolazi u regresiju, a vrijeme u radu sa ovakvom djecom je najdragocjenije", kaže naša sagovornica te dodaje:

"U momentu kada djeca nisu mogla izlaziti vani, tada je dolazilo do dodatnih frustracija, tu su bila nova ograničenja u njihovom otežanom funkcionisanju. Ponovo se vraćamo na sistem koji nije uređen i nije im naklonjen, kao i na činjenicu da bi društvo trebalo imati više sluha za ovu populaciju."

Ostaje nada da će institucije i oni koji ih vode prepoznati brige i trud roditelja djece iz autističnog spektra koji žele da su njihova djeca jednaka s drugom djecom, da imaju jednaka i kvalitetna prava kao i druga djeca te da će uskoro živjeti život onakav kakav zaslužuju jer "svi vole nekoga s autizmom".