Nogomet
8

Nogometni navijači godišnje potroše 35 milijardi eura

FENA
Nogometni navijači svake godine potroše 35 milijardi eura, podaci su istraživanja koje su proveli službeni sponzor nogometne Lige prvaka MasterCard i European Business School (EBS).

'Obožavatelji bez granica' kako su ih nazvali u izvještaju jednu petinu ili 7,5 milijardi eura odvajaju na TV pretplatu, dok smještaj i putovanje povezani uz utakmicu ili posjete najdražim stadionima koštaju oko 8,75 milijardi eura svake godine. Oko 3,5 milijardi se troši na odlazak na domaće utakmice svojih klubova, 13 posto novaca odlazi na rekvizite klubova, a 6 posto potrošnje odlazi na posjete kafićima i sportskim barovima kako bi se utakmica gledala na velikom ekranu.

Nogometni navijači imaju i utjecaj na turizam. Jedna trećina svih 'navijača bez granica' rezervirala je putovanje isključivo radi gledanja utakmice ili posjete stadionu. Jedna petina namjerno kombinira gledanje utakmice s posjetom grada ili integrira određenu utakmicu u svoj regularni odmor.

Od ukupne populacije navijača jedna četvrtina, što je oko 41 milon klasificirani su kao "Obožavatelji bez granica", najpopularniji klubovi su Barcelona (29%), Real Madrid (10%) i Manchester United (8%).

Zanimljivo, novac koji godišnje potroše navijači dovoljan je za izgradnju 100 Allianz Arena ili kupovinu 372 Christiana Ronalda i čak 562 Fernanda Torresa.

Autor izvještaja, prof. Sascha Schmidt, direktor instituta za sport, poslovanje i društvo, EBS istaknuo je tri mega-trenda koja su doprinijela širenju obožavatelja bez granica.

"Povećana mobilnost, potpomognuta jednostavnijim i jeftinijim internacionalnim putovanjima znači kako strani klubovi više nisu izvan dometa. Kao drugo – novi medijski kanali omogućili su obožavateljima jednostavan pristup klupskim informacijama te stranim obožavateljima pa se obožavatelji bez granica osjećaju više uključenim u živote klubova. I treće – uzdizanje igrača i trenera do zvjezdanog statusa nadišlo je jezične i kulturalne razlike te poslužilo kao ljepilo koje je zajedno spojilo obožavatelje iz raznih zemalja.".