Senad Grošić
0

INTERVJU / 'Niko ne može platiti užitak mojih BMX akrobacija'

Razgovarao: Edin Isanović
‘Svako natjecanje je poseban izazov. Što su teži zahtjevi, veća je i zanimljivost, jer je to test vlastitih sposobnosti. Nešto najgluplje što mi se desilo jeste kada mi je na jednom takmičenju uletila pčela u majicu i ugrizla me. Od tada mrzim med’, kaže Senad Grošić peterostruki austrijski prvak u vožnji BMX-a.

Vožnja BMX-a i izvođenje raznih akrobacija je relativno nov i ekstremni sport, sve interesantniji u svijetu. U BiH još uvijek nije mnogo popularan. Ipak, dajmo im vremena. Doduše, ovdje i nije riječ o masovnoj popularizaciji, jer je atraktivna vožnja BMX-a podrazumijeva poseban stil života. Nastao je zapravo zbog onih kojima je samo vožnja postala dosadna, pa su izmislili nešto luđe i opasnije. Jedan od najpoznatijih vozača BMX-a u svijetu je Senad Grošić.

Rođen je u Sisku, ali su mu roditelji porijeklom iz Velike Kladuše. Kako nam je i sam potvrdio u našoj zemlji ima dosta rodbine, koju nažalost, rijetko posjećuje. Kao razlog naveo je zgusnut kalendar takmičenja tokom cijele godine. Senad osamnaest godina živi u Beču, a na pitanje kako se počeo baviti baš ovim sportom, odgovara:

“Vježbam već petnaest godina, a počeo sam nakon što sam gledao jedan show u Beču.To su bili profesionalni vozači. Tada sam ostao zadivljen i poželio da jednoga dana i ja budem kao oni. Sjećam se da sam mamu molio sto godina da mi kupi takav bicikl. Na kraju mi je ispunila želju i tako je potekla ova priča”.

Možete li nabrojati najznačajnije rezultate koje ste do sada osvarili?

Svakako. Bio sam pet puta austrijski prvak, dotakao sam vrh na x-games natjecanju u Kini, također na pobjedničkom postolju završio sam na Redbull dirt rideu i offline sport games takmičenju. Drugu poziciju prigrabio sam na njemačkom prvenstvu, a treće mjesto na adrenalin games nadmetanju. Bilo je još nekih takmičenja, ali mislim da sam spomenuo najznačajnije.

Opišite nam najzanimljiviji događaj koji Vam se desio dok ste vozili bicikl?

Svako natjecanje je poseban izazov. Što su teži zahtjevi, veća je i zanimljivost, jer je to test vlastitih sposobnosti. Ovaj sport je za mene jedan od najzanimljivijih na svijetu. Uvijek se dešavaju super stvari. Svaka zemlja i svako takmičenje ima nešto cool. Nešto najgluplje što mi se desilo jeste kada mi je na jednom takmičenju uletila pčela u majicu i ugrizla me. Od tada mrzim med.

Koliko je ovaj sport popularan u Austriji i ostatku svijeta, da li se zainteresovanost povećava iz godine u godinu?

U Austriji imamo nekoliko nadmetanja u toku godine. Najbolji vozači dolaze iz Francuske, Engleske, SAD, Australije,Njemačke i Španije. Interesovanje za extremnim sportovima stalno raste. To je super. Koliko je sigurna ekstremna vožnja BMX-a?

Nimalo. Moraš biti maksimalno skoncentrisan i fizički potpuno spreman za svaki nastup. U protivnom stvari se mogu neugodno zakomplicirati. Ipak, nema toga ko može platiti taj užitak. Taj adrenalin ne može ništa nadomjestiti.

Neophodna oprema je...?

Kaciga, štitnici za koljena, laktove i noge ispod koljena. Potom rukavice, kao i zaštita za zube. Preporučio bih svim početnicima da imaju što više štitnika, jer će se duže baviti ovim sportom.

Kako Vaši najbliži doživljavaju odlazak na takmičenje? To je posebna priča. Jedva čekaju da se javim i da izgovorim da je sve OK. Razumljivo je da se brinu.

Da li Vam ovo što radite donese dovoljno prihoda kojima obezbjeđujete egzistenciju? Apsolutno. Imam super sponzore. Oni vjeruju u ovom što radim i prezadovoljan sam.

Recite nam kako izgleda Vaš trening i koliko često vježbate?

U 9.00 sati ujutro je trčanje. Onda ide BMX vožnja, a zatim odlazak u teretanu. Nekada treniram šest puta sedmično, a nekada ne. Ponekad moram putovati negdje na natjecanje. Tada vježbam četiri puta u toku sedmice. No, sve zavisi od kalendara nastupa.

Za kraj nam recite kako se pripremate, odnosno na koji način se psihički opuštate pred nastup?

Prvo pogledam kakve su rampe. Onda se dobro zagrijem i osmislim dva plana. Plan jedan, na kojim rampama ću koji trik napraviti. Plan dva se realizuje kada propadne prvi.