Hamilton je bio dominantan ove sezone, bilo bi iznenađenje da iduće bude išta drugačije

Hamilton je bio dominantan ove sezone, bilo bi iznenađenje da iduće bude išta drugačije
10
E. B.
2.12.2019. u 22:30
12
komentara
10

dijeljenja
Hamilton je bio dominantan ove sezone, bilo bi iznenađenje da iduće bude išta drugačije Lewis Hamilton je stigao do šeste titule (Foto: AFP)
Velikom nagradom Abu Dhabija jučer je spuštena zavjesa na sezonu 2019. Formule 1.
Sezona je završila onako kako je većim dijelom protekla - dominacijom Lewisa Hamiltona koji je osvojio pole poziciju, pobijedio na utrci i napravio najbrži krug.

Britanac je ove sezone pobijedio u 11 utrka od 21, a šestu titulu prvaka je osigurao na 19. stanici u Sjedinjenim Američkim Državama, iako je već nakon 14. utrke u Italiji bilo jasno da će odbraniti titulu.

Verstappen prijetio pola sezone



Iako pogled na konačnu tabelu govori da mu je glavni konkurent bio timski kolega iz Mercedesa Valtteri Bottas, to je daleko od istine.

Nakon 12 utrka Hamilton je bio vodeći sa 224 boda ispred Bottasa (186) i Verstappena (180). S obzirom na to da je Finac praktično drugi vozač kojem u suštini i nije dozvoljeno da se takmiči s Hamiltonom, jasno je bilo da ga jedino Holanđanin može spriječiti da stigne to titule.

Ipak, na 13. stanici u Belgiji Kimi Räikkönen je pokušao preteći Sergija Pereza i u prvoj krivini je udario u Verstappena i završio mu utrku.


U narednoj utrci u Monzi Verstappen je završio tek na osmom mjestu i Hamiltonova prednost je narasla na velika 74 boda (258 - 184) te je tada bilo jasno da će Britanac treći put uzastopno biti najbolji na svijetu.

Novi šef, isti cirkus u Ferrariju



Ova sezona ostat će upamćena po još jednoj sezoni bačenoj u vjetar kada govorimo o Ferrariju.

Za šefa ekipe je umjesto Maurizija Arrivabenea postavljen Mattia Binotto, no ni ta promjena nije promijenila ništa kada je riječ o Scuderiji. I dalje ništa nije štimalo u ekipi iz Maranella koja je pojačana talentovanim Charlesom Leclercom.

Highlight sezone desio se na Velikoj nagradi Brazila gdje je očita netrpeljivost između Sebastiana Vettela i Leclerca kulminirala sudarom pred trećom krivinom, a nijedan vozač nije želio preuzeti krivicu na sebe.


Naravno, ni Binotto se nije želio miješati u svoj posao kao što nije ni tokom čitave sezone, te nastavak cirkusa možemo očekivati i u 2020. godini. Osim ako John Elkann konačno ne donese odluku da otpusti i Binotta i na mjesto šefa ekipe postavi nekoga ko će jasno postaviti pravila i riješiti sukob na relaciji Vettel - Leclerc.

Također, sezonu u Ferrariju su obilježile i katastrofalne odluke s pitwalla kada je riječ o strategiji za oba vozača, a ni mehaničari nisu baš bili najbolje koordinisani ove sezone.

Leclerc je u svojoj debitantskoj sezoni pobijedio timskog kolegu, prvenstveno jer je Vettel napravio previše grešaka od kojih vrijedi nabrojati najvažnije.

U Velikoj Britaniji je udario u Verstappena i završio na 16. mjestu, u Italiji se izvrtio u krivini Ascari i potom udario u Lancea Strolla (13. mjesto) te već spomenute u Brazilu (18. mjesto).

Ipak, najupečatljivi dojam Vettel je ostavio u Kanadi kada je zbog njegove greške Hamilton zamalo udario u zid te je na kraju Nijemcu oduzeta pobjeda i dodijeljena Britancu nakon dodatnih pet sekundi kazne za Vettela.


Posebno je bilo zanimljivo nakon utrke. Vettel se nije složio s odlukom da dobije pet sekundi kazne te je odlučio uzeti stvar u svoje ruke i sam sebe "proglasiti" pobjednikom.


To je definitivno bio potez van staze o kojem se najviše govorilo među ljubiteljima Formule 1.

McLaren se vraća u vrh



Mercedes je odbranio konstruktorsku titulu, a Ferrari je i pored svih problema završio u poretku konstruktora na drugom mjestu. Red Bull je zahvaljujući sjajnom Verstappenu bio u utrci do samog kraja, no nije imao adekvatnu ispomoć u prvom dijelu sezone. Pierre Gasly je vozio prvih 12 utrka za austrijsku ekipu, a nakon ispodprosječnih predstava zamijenio ga je Alexander Albon, neki bi rekli prekasno da se stigne Scuderia.

Ipak, najveća pozitivna priča je povratak McLarena u vrh. Britanska ekipa je osvojila četvrto mjesto sa više od 50 bodova prednosti nad prvim pratiteljem Renaultom, a posebno impresivan je bio Carlos Sainz. Španski vozač je imao užasan start sezone (odustajanje, 19., 14. u prve tri utrke), ali je odlično finiširao i u Brazilu stigao do prvog podija u karijeri osvojivši treće mjesto.

Sainz je u Brazilu proglašen za trećeplasiranog nakon kazne Hamiltonu (Foto: EPA-EFE) Sainz je u Brazilu proglašen za trećeplasiranog nakon kazne Hamiltonu (Foto: EPA-EFE)


Istina, nije se popeo na podij s obzirom na to da mu je treće mjesto dodijeljeno naknadno nakon što je kažnjen Hamilton.

Sainz je zahvaljujući promjeni vozača Red Bulla usred sezone uspio osvojiti i šesto mjesto u poretku vozača s bodom više od Gaslyja i četiri od Albona.

Auf Wiedersehen Nico, do widzenia Robert



Na kraju ove sezone ostali smo bez dvojice karizmatičnih vozača. U 2020. godini nećemo više gledati Nicu Hülkenberga i Roberta Kubicu.

Hülkenberg je imao veoma lošu sezonu u Renaultu te je samo deset puta završio u bodovima i imao je skoro upola manje bodova od timskog kolege Daniela Ricciarda te nije čudo što će ga iduće godine zamijeniti Esteban Ocon. Vidjet ćemo da li će nekad u budućnosti Hülkenberg dobiti priliku da vozi i 10. sezonu u Formuli 1.

Nico Hülkenberg i Robert Kubica Nico Hülkenberg i Robert Kubica


Kubica je napravio veliki uspjeh što se nakon teške nesreće uspio vratiti u Formulu 1, no svima je bilo jasno da to više nije "to". Nije mu sigurno pomoglo ni što je vozio ubjedljivo najslabiji bolid, ali je i pored toga uspio u oproštajnoj šestoj sezoni stići do jednog boda na Velikoj nagradi Njemačke. Poljaka će zamijeniti drugoplasirani ove sezone u Formuli 2 Nicholas Latifi.

Hoće li 2020. biti copy/paste 2019. godine?



Odgovor na ovo pitanje treba potražiti u redovima Ferrarija. Mercedes je, čini se, dostigao vrhunac kada je govorimo o hibridnoj eri i sada je samo pitanje mogu li ih konkurenti sustići.

Red Bull se, čini se, već fokusirao na 2021. godinu kada će pravila biti izmijenjena, a Ferrari još uvijek pokušava pokvariti planove njemačke ekipe koja želi uzeti sedam od sedam titula u hibridnoj eri.

Ipak, s obzirom na razvoj situacije prošle i ove sezone, teško da će Scuderia uspjeti u svojoj namjeri te nas najvjerovatnije očekuje još jedna sezona u kojoj Hamilton osvaja titulu.

A Britanac ima veliki motiv da to učini. Samo je sedam pobjeda i jednu titulu je udaljen od izjednačavanja rekorda Michaela Schumachera. A ovaj put će imati i jednu priliku više da čuje čuveno "Get in there, Lewis!" nakon prolaska kroz cilj s obzirom na to da će se u kalendaru naći i 22. utrka, ona za Veliku nagradu Vijetnama u Hanoju.

Iduća sezona Formule 1, 71. po redu, počinje 15. marta u Australiji. Nadajmo se da ćemo i u njoj uživati kao što smo u ovoj.
Prijavi grešku


Komentari (12)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...