Veoma značajan uspjeh
0

Virgin Atlantic obavio historijski let između Londona i New Yorka koristeći održivo avionsko gorivo

D. B.
Kompanija Virgin Atlantic je napravila veliki korak naprijed u nastojanju avioindustrije da smanji svoju globalnu emisiju i ostvari svoje neto-nulte ciljeve tako što je obavila transatlantski let koristeći 100 posto održivo avionsko gorivo (SAF).

Ovaj let predstavlja historijsku prekretnicu jer je postao prvi transatlantski let koji je obavila jedna komercijalna aviokompanija koristeći SAD. Virgin je za ovaj poduhvat izabrao avion Boeing 787 opremljen motorima Rolls-Royce Trent 1000.

Prema Virginu, let Flight100 obavljen između londonskog aerodroma Heathrow i njujorškog JFK-a 28. novembra pokazuje da je SAD siguran kao zamjena za avionsko gorivo dobijeno iz fosilnih izvora, kao i da je jedino održivo srednjoročno rješenje za dekarbonizaciju avijacije na velikim udaljenostima.

Kompanije Pratt & Whitney Canada i Gulfstream Aerospace Corporation su također obavile transatlantski let koristeći poslovni avion G600 i SAF.

Analitičari vjeruju da će SAF igrati ključnu ulogu u nastojanju da se smanji emisija ugljika u slučaju dugolinijske avijacije te da će dati doprinos na putu ka ostvarenju Net Zero cilja do 2050. godine. Korištenjem SAF-a operateri aviona imaju priliku značajno smanjiti svoj utjecaj kada je riječ o emisiji ugljika jer se ovo gorivo dobija iz održivih izvora za razliku od kerozina. SAF se proizvodi korištenjem održivih izvora poput biljnih ulja, iskorištenog jestivog ulja, komunalnog otpada i slično, tako da nudi niz opcija.

Za Flight100 je korištena dvostruka mješavina SAF-a, 88 posto HEFA-e (hidroprocesiranih estera i masnih kiselina) dobijenih od kompanije AirBP i 12 posto SAK-a (sintetički aromatični kerozin). HEFA komponenta je izvedena iz otpadnih masti i kombinuje se sa SAK-om napravljenim od biljnih šećera s viškom biljnih proteina, ulja i vlakana koja se neprimjetno integrišu u lanac ishrane. Uključivanje SAK-a je ključno za 100-postotne SAF mješavine jer daje neophodne aromatike za optimalnu funkcionalnost motora.

Virgin je 2008. godine obavio prvi komercijalni testni let koristeći SAF za Boeing 747, a sada je Boeing 787 Dreamliner dodatno promjerio granice.