Napredniji od prethodnika
1

Špijunski avion Artemis II može pratiti neprijateljske komunikacije s visine od 12.000 metara

D. B.
Iako izgleda kao standardni Bombardier Challenger 650, avion Leidos Artemis II je zahvaljujući značajnim modifikacijama unutrašnjosti postao mnogo više od toga.

Artemis II je zapravo špijunski avion zadužen za praćenje neprijateljskih komunikacija. Riječ je o drugom avionu koji je proizvela tehnološka firma Leidos iz Virginije, a koji će Američka vojska koristiti za nadzor. Brojne modifikacije aviona uključujući, uključujući opremu za obradu signala, modularne antene i komunikaciju zrak - zemlja, omogućavaju avionu da presretne i dešifruje neprijateljsku komunikaciju s velikih udaljenosti.

Američka vojska je prvi Artemis avion koristila veoma često za praćenje ruske komunikacije tokom rata u Ukrajini.

Challenger 650 može dugo letjeti na velikim visinama te svoje misije obavljati efikasno i relativno bez rizika. Avion može dostići visinu veću od 12.000 metara te funkcionisati prvi velikim brzinama. Avion može prikupljati dublje signale na šireom području te istovremeno održavati prihvatljivu udaljenost. Domet aviona iznosi 7.400 kilometara te u zraku može provesti gotovo 10 sati, a to je sasvim dovoljno vremena za prikupljanje podataka.

Napredni sistemi špijunskih aviona pomažu vojsci da izbjegne slanje ljudstva i opreme na teren u svrhu presretanja neprijateljskih komunikacija.

"Jedna od najvećih prednosti su poboljšane senzorske sposobnosti aviona. Broj 'meta' za podatke koje vojska može pratiti tokom jedne misije je utrostručen u odnosu na prethodni avion", navodi se iz kompanije.

Prvi Artemis avion je obavio više od 370 misija te je u prosjeku imao šest radnih dana sedmično nadzirući ruske vojnike na ukrajinskoj granici.

Dugoročni planovi Američke vojske uključuju korištenje nadzornih aviona koji mogu dostići velike visine, a ti planovi su dio HADES projekta (High Accuracy Detection and Exploitation System). Ovi avioni trebaju zamijeniti one s turbopropelerima koji su se intenzivno koristili za prikupljanje informacija o ratištima u Iraku i Afganistanu.

Kompanija Leidos će biti odgovorna za cijeli životni ciklus aviona, od poade do pružanja obavještajnih podataka vojsci. Stoga će vojska postati prilagodljivija te će se smanjiti vrijeme zastoja u slučaju kvara sistema. Leidos rješava problem kvarova u periodu od 24 sata.