Konstelacija se povećava

SpaceX lansirao 48 novih Starlink satelita uprkos upozorenju NASA-e, mogao bi se "previdjeti" opasni asteroid

Kompanija SpaceX je lansirala novu grupu od 48 satelita internet mreže Starlink iako ju je američka svemirska agencija NASA upozorila da bi mogla ugroziti mogućnosti naučne zajednice da otkrije katastrofalni asteroid koji bi eventualno išao prema Zemlji.

SpaceX je nove satelite lansirao u srijedu pomoću Falcon 9 rakete koja je poletjela s Floride, a prva faza se uspješno vratila na Zemlju te sletjela na SpaceX-ov dron brod "A Shortfall of Gravitas".

Prošlog mjeseca je NASA poslala pismo s pet stranica Federalnoj komisiji za komuniacije u kojem je detaljno navela zašto se protivi planovima SpaceX-a da pošalje više od 30.000 Starlink satelita u orbitu. U tom pismu su NASA-ini naučnici istakli da "povećanje ove magnitude donosi dodatni rizik od sudara koji stvaraju ostatke i koji je baziran samo na određenom broju objekata". NASA je upozorila da će sateliti imati negativan utjecaj na "mogućnosti otkrivanja i mogućeg preusmjeravanja potencijalno katastrofalnog udara".

Ipak, uprkos zabrinutosti NASA-e, SpaceX i dalje "punom parom" realizira svoje Starlink planove, a kompanija ima i dodatnu podršku javnosti zbog pomaganja civilima u Ukrajini koja je pod napadima Rusije. SpaceX je nedavno preusmjerio dio svoje Starlink flote kako bi omogućio Ukrajincima pristup internetu bez komunikacijske infrastrukture. Prvi čovjek SpaceX-a, Elon Musk, upozorio je da bi korisnici mogli postati "mete" zbog korištenja Starlink usluge.

Nekoliko trenutaka prije lansiranja rakete Falcon 9 direktorica SpaceX-a za lansiranja, Julia Black, rekla je da je vrijeme da "američke metle polete i da se čuje zvuk slobode". Time je odgovorila šefu ruske svemirske agencije Roscosmos Dmitriju Rogozinu, koji se prošle sedmice osvrnuo na američke svemirske misije i poručio da Amerikanci sada "mogu letjeti na nečemu drugom, na njihovim metlama". Rogozin je to kazao nedugo nakon što je Rusija obustavila prodaju svojih raketnih motora američkim kompanijama, a to je odgovor na ekonomske sankcije uvedene Rusiji zbog napada na Ukrajinu.

"Novih 48 Starlink satelita je u orbiti", potvrdio je Musk nakon lansiranja rakete. Ova Falcon 9 raketa je uspješno obavila četvrti let i četvrto spuštanje.

SpaceX je dosad u orbitu poslao više od 2.000 Starlink satelita od 2019. godine, a ima dozvolu da lansira još 12.000. Trenutno kompanija čeka odobrenje za lansiranje dodatnih 30.000 satelita. SpaceX je razvio VisorSats sistem koji smanjuje refleksiju sunčeve svjetlosti o satelite, ali su astronomi upozorili da to nije dovoljno da se spriječi ometanje svemirskih opservacija.