Izgubljen kontakt

Ruska svemirska letjelica Luna-25 srušila se na Mjesec

I. M.
Fotografija sa letjelice Luna-25
Ruska svemirska letjelica Luna-25 srušila se na Mjesec. Kako je saopćila ruska državna svemirska agencija Roskosmos, komunikacija s letjelicom je bila prekinuta.

Bespilotna letelica je trebalo da izvrši meko slijetanje na južni pol Mjeseca, ali nije uspjela nakon što je naišla na probleme dok se kretala u orbiti prije slijetanja.

To je bila prva ruska misija na Mjesec u gotovo 50 godina.

Roskosmos je prije četiri dana objavio da je svemirska sonda Luna-25 ušla u mjesečevu orbitu u 11:57 sati po moskovskom vremenu, odnosno u 8:57 sati po srednjoevropskom vremenu. Ova ruska svemirska sonda, koja je otprilike veličine manjeg automobila i težine oko 1.800 kilograma, lansirana je prošlog petka iz svemirske luke Vostočni.

Planirano je da svemirska letjelica sleti u ponedjeljak kako bi istražila dio Mjeseca za koji naučnici smatraju da bi mogao sadržavati smrznutu vodu i dragocjene materijale.

Nekoliko dana kasnije Roskosmos je objavio kratko saopćenje u kojem navodi da je došlo do "abnormalne situacije" te da će slijetanje biti otežano.

Iz izvora bliskih Roskosmosu Telegram kanali i pojedini mediji su saznali da je kontakt sa letjelicom izgubljen, što je potvrdio i sam Roskosmos, koji je potom objavio i da se letjelica Luna-25 srušila.