Razvijen je osamdesetih
62

Rusija vraća u službu špijunski avion M-55 iz sovjetske ere

D. B.
Britanska obavještajna služba ima informacije koje govore da se Rusija priprema za povratak u službu špijunskog aviona iz sovjetske ere pod nazivom M-55 Mystic B.

Mijasišev M-55 se navodno vraća kako bi "unaprijedio" ruske obavještajne, nadzorne, nišanske i izvidničke (ISTAR) mogućnosti u ratu s Ukrajinom, piše European Pravda.

Ako je to istina, M-55 će pomoći ruskim snagama u identifikaciji, praćenju i nadziranju ukrajinskih snaga na kopnu, moru i u zraku.

"Rusija vjerovatno razmatra povratak M-55 Mystic B špijunskog aviona iz sovjetske ere u službu. S operativnom granicom većom od 21.000 metara, avion se u novije vrijeme koristio kao istraživačka platforma za potrebe nauke. Međutim, uočen je kako nosi vojnu izviđačku kapsulu razvijenu za korištenje na ruskim borbenim avionima", navela je britanska obavještajna služba.

"Ključni nedostatak u ruskoj strategiji je neuspjeh da uspostavi adekvatnu sposobnost obavještavanja, nadziranja, nišanjenja i izviđanja. To je izuzetno važno za pravovremeno i tačno djelovanje na ciljeve njenih zračnih, morskih i kopnenih snaga", zaključuje se u izvještaju.

M-55 je razvijan osamdesetih godina prošlog stoljeća te je poletio u augustu 1988. godine. Pokreću ga Solovjev D-30 motori koji mu omogućavaju da leti maksimalnom brzinom od 750 km/h. Raspon krila aviona iznosi više od 37 metara, a dug je 22 metra.

Sa svojim prepozatljivim dvokrilnim trupom, avion je razvijen otprilike kada i Lockheed ER-2, verzija američkog U2 špijunskog aviona sličnih mogućnosti.

Zanimljivo, NASA je nedavno koristila jedan od ER-2 aviona da kreira mineralne mape zapadne pustinjske regije SAD-a. Misija je obavljena u interesu nacionalne sigurnosti te je pružila način za potencijalno smanjenje ovisnosti o inostranim ključnim mineralima poput litija, kobalta i nikla.

Kompanija Mijasišev, koja je proizvela ovaj avion, potiče iz sovjetskog doba te je osnovana pedesetih godina prošlog stoljeća. Prošla je razne transformacije prije nego je integrisana u United Aircraft Corporation (UAC). Članice NATO-a su avion nazvale Mystic B, ima impresivnu operativnu granciu veću od 21.000 metara i nedavno je korišten za naučna istraživanja. M-55 može nositi 1.500 kg senzora, što bi trebalo pomoći Rusiji da poboljša mogućnosti prikupljanja podataka iz zraka.

No, Rusiji možda ni to neće biti dovoljno jer Ukrajinci na raspolaganju imaju moderne borbene avione. Zračne snage Ukrajine trenutno uvode borbene avione F-16 u svoju flotu uz pomoć međunarodne podrške.

Piloti će biti obučeni za upravljanje avionima u specijalizovanom centru u Rumuniji, koji je otvoren prošle sedmice. Kao odgovor, Rusija je pojačala svoju kopnenu odbranu i pripremila svoje avione Beriev A-50 AWACS.