Misteriozna objava

Rusi imaju probleme u svemiru: "Abnormalna situacija" na letjelici u orbiti Mjeseca

B. H.
Foto: Roskosmos
Ruska svemirska agencija Roskosmos je objavila informaciju o "abnormalnoj situaciji" na svojoj letjelici Luna-25, koje se trenutno nalazi u orbiti oko Mjeseca.

Iako se incident dogodio dok se letjelica pripremala za spuštanje na Mjesec, pojedinosti o toj "abnormalnoj situaciji" još nisu dostupne.

Prije tri dana, ruska lunarna letjelica je ušla u orbitu oko Mjeseca, što predstavlja značajan korak prema ruskoj ambiciji da postane prva svemirska sila koja će uspješno izvesti nježno spuštanje na južni pol Zemljinog prirodnog satelita u potrazi za smrznutom vodom.

Roskosmos je prije tri dana objavio da je svemirska sonda Luna-25 ušla u mjesečevu orbitu u 11:57 sati po moskovskom vremenu, odnosno u 8:57 sati po srednjoevropskom vremenu. Ova ruska svemirska sonda, koja je otprilike veličine manjeg automobila i teži oko 1.800 kilograma, lansirana je prošlog petka iz svemirske luke Vostočni. Njena svrha je provođenje istraživanja na južnom polu Mjeseca tokom sljedeće godine.

Prisutnost vode na Mjesecu ima veliku važnost za svemirske agencije jer bi omogućila produženi boravak astronauta na Mjesecu te iskorištavanje važnih lunarnih resursa. Naučnici NASA-e i drugih svemirskih organizacija su u tom području otkrili znakove zamrznute vode u kraterima.

Prethodni pokušaj slanja sonde na Mjesec iz Moskve dogodio se prije gotovo pola stoljeća, 1976. godine, tokom vremena kada je Sovjetski Savez još uvijek postojao. Ovo je važan trenutak za ruski svemirski program, budući da je ulazak u orbitu oko Mjeseca ključan za uspjeh projekta.

Luna-25 predstavlja više od samo jedne misije, već je dio opsežne ruske strategije koja se proteže desetljećima u budućnost. Ovaj događaj označava prvi put u postsovjetskom periodu i ukazuje na ruske planove za izgradnju svemirske stanice na Mjesecu do 2040. godine.