Pokrenut novi program
10

Robotski pas Aibo nastavlja "živjeti" zahvaljujući Sonyju

D. B.
Kompanija Sony, proizvođač robotskog psa pod nazivom Aibo, pokrenula je novi program koji će omogućiti vlasnicima da doniraju svoje zastarjele robote dobrotvornim organizacijama te im tako omoguće novi život.

Riječ je o programu pod nazivom "Aibo Foster Parent", koji uključuje novije 2019 ERS-1000 jedinice. Usluga nije potpuno besplatna, no iz Sonyja kažu da će biti povoljna. Treba reći da neće baš svi Aibo roboti dobiti priliku za novi život, što se posebno odnosi na one u najgorem stanju, međutim, iskoristit će se za dijelove.

Realistični izgled i ponašanje ovih robota, koji su svoje vlasnike koštali 2.900 eura, rezultirali su velikom popularnosti i potražnjom. Psi su posebno popularni među osobama koje traže društvo ljubimca, no ne žele obaveze koje podrazumijeva posjedovanje prave životinje.

Riječ "Aibo" je kombinacija japanskih riječi "ai" što znači "ljubav" te "bo", što je skraćenica za "robot". Odnosi se na robotskog ljubimca proizvedenog da razvije ljubav i emotivnu povezanost s vlasnikom.

Aibo je dizajniran da izgleda poput pravog malog psa, a različiti modeli predstavljaju različite pasmine. Dizajnirani su da budu estetski ugodni te imaju šarmantne LED oči koje odražavaju privrženost. Robotski psi koriste naprednu AI tehnologiju koja im omogućava da uče iz svoje okoline i imaju interakciju s drugima. Mogu odgovarati na komande te prepoznati glasove i lica. Također, sposobni su da izvode različite trikove te da izražavaju različita emotivna stanja kao što su sreća, znatiželja i uzbuđenje. Također, vremenom mogu "sazrijevati" i razvijati svoje karaktere.

Robotski pas je opremljen senzorima uključujući kamere, senzore dodira, akcelerometre, mikrofone i druge koji su ključni za njegove brojne funkcije. Aibo se kreće bez problema i zaobilazi prepreke.

Također, može se povezati s internetom i preuzeti softverske nadogradnje te nove funkcije, a vlasnik može komunicirati s Aibom daljinskim putem koristeći aplikaciju na smartphoneu.

Aibo je debitovao devedesetih, no Sony je na tržište plasirao niz novih i poboljšanih verzija uređaja. Svaka generacija sadrži tehnološki napredak hardvera, softvera i AI tehnologije, što unapređuje mogućnosti robota i čini ga realnijim.

Aibo se promoviše kao idealan izvor društva i zabave, uglavnom se prodavao u Japanu, no Sony ga sada prodaje i u drugim zemljama.

Vezani članci