Koristi solarne panele
57

Prvi električni samovozeći trajekt počeo prevoziti putnike u Štokholmu

D. B.
MF Estelle, koji je proizvela kompanije Zeabus, prvi je samovozeći električni trajekt na svijetu koji je počeo prevoziti putnike.

Na trajektu se tokom putovanja trenutno nalazi i posada, koja će ga napustiti početkom naredne godine. Saobraćajne gužve su konstantan problem širom svijeta, a među rješenjima su masovni transport kao i podzemni tuneli. U slučaju gradova s vodenim tijelima tom cilju se mogu pridodati i trajekti, no konvencionalne metode pomorskog transporta stvaraju emisiju karbona i u suprotnosti su s globalnim ciljevima prelaska na "čišći" transport.

Kompanija Zeabuz je osnovana 2019. godine s misijom da učini vodeni saobraćaj održivijim te da razvije autonomna rješenja za optimizaciju operacija plovila. U saradnji s Torghattenom, istaknutom norveškom kompanijom za pomorski transport, Zeabuz je predstavio svoju prvu trajektnu liniju između Sodermalma i Kungsholmena. To je zapravo kratka linija koja će obavljati 120 putovanja dnevno i pomoći u smanjenju gužvi na dvije cestovne rute trenutno dostupne između ove dvije destinacije.

MF Estelle ima električni pogonski sistem koji napajaju solarni paneli, a može primiti 24 putnika. Posjeduje autonomni navigacijski sistem koji pokreće Zeabuzova vrhunska tehnologija, no u prvoj fazi će tokom putovanja na trajektu biti prisutan i ljudski operater. U početku će trajekt imati četiri odlaska po satu, no usluga će se postepeno proširiti do 15 sati dnevno. Pristup baziran na fazama će pomoći Zeabuzu da optimizira potrošnju energije na osnovu obrazaca putovanja.

Kompanija u Štokholmu želi ponuditi virtuelne mostove preko vodenih tijela i pomoći u smanjenju gužvi na putevima, ali istovremeno pružiti opciju urbanog transporta koja ne zagađuje okolinu.

U kompaniji su uvjereni da je njihova tehnologija skalabilna te da se može koristiti za širok spektar tipova plovila poput vodenih šatlova, radnih čamaca, brzih trajekata i trajekata za automobile, a sve kako bi se poboljšale mogućnosti transporta vodom.

Štokholm će biti "poligon", ali je cilj pružiti slične mogućnosti putovanja i u drugim gradovima svijeta te uspostaviti veze između gradova. Nedavno se Zeabuz udružio s Yinson Green Techom, kompanijom iz Singapura, s ciljem primjene tehnologije na električnim lučkim plovilima.

Automatizirana rješenja bi trebala unaprijediti efikasnost plovila i smanjiti emisiju karbona, posebno kada je riječ o transportu na duge relacije.

Norveška predvodi razvoj ovakve tehnologije, a brodograditeljska kompanija Hurtigruten Norway radi na prvom kruzeru bez karbonske emisije, koji će biti spreman do kraja desetljeća. Imat će električni pogon, a tokom svojih putovanja će koristiti solarnu i energiju vjetra.