Planira se konstelacija

Project Kuiper rezervisao 83 rakete za lansiranje svojih internet satelita

D. B.
Amazonova inicijativa Project Kuiper saopćila je da je rezervisala desetine lansiranja svojih internet satelita u orbitu.

Satelite će u orbitu ponijeti moćne rakete koje trenutno razvijaju evropska kompanija Arianespace, američki United Launch Alliance i Blue Origin.

Ove kompanije će obaviti ukupno 83 lansiranja u periodu od pet godina kako bi Project Kuiper dobio planiranu konstelaciju od 3.236 satelita. Amazon nije objavio detalje o cijenama ugovora za lansiranja, no poznato je da investira milijarde dolara u tri dogovora, barem tako tvrdi James Watkins, glasnogovornik Project Kupera. Također, iz Amazona je potvrđeno da je riječ o "najvećem ugovoru za lansiranje raketa u historiji".

Jasno je da Project Kuiper treba mnogo raketa za ostvarenje svoje buduće megakonstelacije u svemiru. Amazonova podružnica planira kreirati masivni niz satelita u niskoj Zemljinoj orbiti koji je dizajniran da omogući pokrivenost internetom cijele planete. Da bi koristili sistem, korisnici će morati kupiti antenu koja je najavljena još 2020. godine. Terminali će potom skenirati nebo, tražiti satelite koji se nalaze iznad i koji prenose signale stanica sa Zemlje, postrojenja već povezana s postojećom optičkom internetskom infrastrukturom, do i od korisničkih antena.

Koncept je prilično sličan rastućoj Starlink satelitskoj internet mreži kompanije SpaceX, koju će činiti desetne hiljada satelita dizajniranih da osiguraju internet iz niske orbite Zemlje. Međutim, Starlink je već nekoliko godina ispred Project Kuipera, a dosad je lansirao više od 2.000 satelita u orbitu i već pruža ograničenu uslugu širom svijeta. Dosad ima oko 250.000 korisnika, a Project Kuiper još nije lansirao niti jedan satelit.

Međutium, u kompaniji se nadaju da će to promijeniti već ove godine. Amazon je prošle godine najavio da je zakupio devet lansiranja Atlas V rakete koja će poslati satelite u orbitu. U novembru je Project Kuiper otkrio planove da lansira prva da prototipa satelita eksperimentalnom novom raketom RS1 koju razvija kompanija ABL Space Systems. Kompanija očekuje letove prvih prototipa u četvrtom kvartalu ove godine, a rakete će u orbitu ponijeti po jedan prototip satelita. Naravno, to ovisi o završetku razvoja rakete RS1.

ABL Space Systems je doživio probleme tokom razvoja i testiranja rakete u januaru što ju je unazadilo tri mjeseca.

Arianespace i ULA očekuju da će kansirati svoje rakete krajem ove godine, dok Blue Origin planira lansiranje rakete New Glenn za 2023. godinu i to je najraniji rok. Zasad je operativna samo raketa Atlas V, ali kada pomenute rakete budu spremne, imat će veći kapacitet za teret.