Od kada se pojavila, mobilna telefonija je velikom brzinom uspjela osvojiti veliki broj poklonika, pa i više – uspjela je dostići status pogodnosti bez koje se savremeni život danas teško može zamisliti. Stoga i ne čudi stalna borba pružaoca usluga mobilne telefonije da zadrže, osvoje nove ili da jedni drugima "preotmu“ korisnike.
S druge strane, ništa manja borba ne vodi se ni kad su u pitanju proizvođači mobilnih uređaja. Istraživanje koje je GfK Group proveo u 17 država CEE o navikama korištenja mobilnih telefona u 2008. godini pokazuje da u BiH 80% građana koristi mobilni telefon, što govori u prilog činjenici da je korištenje usluga mobilne telefonije i u našoj zemlji postalo praktički nešto bez čega se svakodnevni život ne može više zamisliti.
Bosna i Hercegovina u tom smislu ne odudara značajno od susjedne Hrvatske ili Srbije, u kojima je udio korisnika u populaciji u dobi od 15 i više godina starosti gotovo podjednak kao i u našoj zemlji, čak smo malo i ispred nekih članica EU, naprimjer Poljske, Rumunije i Bugarske. Po udjelu korisnika u općoj populaciji prednjače baltičke zemlje, Estonija (95%) i Litva (92%), a u samom vrhu je i Slovenija (92%).
U BiH najveći broj građana raspolaže samo sa jednim mobilnim uređajem, samo je 7% onih koji u vlasništvu imaju dva ili pak više GSM uređaja. I u većini drugih zemalja se postotak građana koji imaju dva ili više mobitela kreće između 5% i 14%, jedini izuzetak su Litvanci i Rumuni kod kojih gotovo 30% odrasle populacije ima više mobilnih telefona. Kad je riječ o broju operatera čije usluge koriste, bh. građani većinom su vjerni jednom operateru. Glavni vid plaćanja usluga mobilnih operatera u BiH još uvijek je prepaid varijanta, dok je pretplatnika na nekog od mobilnih operatera u BiH, znatno manje, tek svaki deseti.
Iako su usluge sva tri operatera mobilne telefonije danas dobro zastupljene u svim područjima BiH, sam odabir operatera još uvijek je znatno uslovljen područjem u kojem korisnik živi, pa shodno tome najveći broj korisnika otpada na BH Telecom, operatera čije usluge koristi gotovo polovina svih korisnika GSM usluga.
Nešto manji udio ima M:tel, sa oko 44% što prepaid, što postpaid korisnika, dok je udio Eroneta među korisnicima najmanji – oko 16% korisnika. Logično, ovi se udjeli donekle smanjuju ako govorimo samo o onom mobilnom operateru kojeg korisnik smatra svojim "glavnim", u slučaju kada korisnik koristi usluge više od jednog mobilnog operatera. Međutim, omjeri udjela pojedinih operatera se niti u tom slučaju značajno ne mijenjaju.
Kao što je već prije spomenuto, nisu samo mobilni provajderi ti koji svakodnevno vode bitke oko udjela na tržištu. Tu su dakako i sami proizvođači mobilnih uređaja.
Podaci istraživanja GfK BH pokazuju da je Nokia daleko najzastupljenija marka mobilnih uređaja na našim prostorima. Finski proizvođač sa udjelom od čak 45% prednjači pred drugoplasiranim Samsungom, sa udjelom korisnika većim za gotovo 20%. Slijedi Sony Ericcson čiji mobitel koristi svaki peti korisnik mobilne telefonije u BiH, dok ostali proizvođači kao što su: Siemens, Motorola, LG itd. imaju znatno manje poklonika.
Zanimljivo da kada je GfK BH radio slično istraživanje prije četiri godine Siemens je imao udio od čak 29%, a Samsung tek 4%, da bi se ta slika danas iz temelja promijenila.