Tehnologija

NASA objavila fotografije stravične eksplozije rakete pri lansiranju

Klix.ba
(Foto: NASA)
NASA je konačno odlučila objaviti fotografije eksplozije Orbitalove rakete Antares pri lansiranju pokazujući noćnu moru svakog naučnika u visokoj rezoluciji. Eksplozija se dogodila nekoliko sekundi nakon lasniranja u Virginiji.

Eksplozija se dogodila 28. oktobra 2014. godine, a NASA je odlučila tek sada podijeliti fotografije sa javnošću. Antares je trebao prenijeti hranu i ostale potrepštine astronautima Međunarodne svemirske stanice (ISS). Lansiranje je izvedeno u okviru NASA-inog programa Komercijalna kargo opskrba, inicijativa u kojoj učestvuje privatne kompanije na način da doniraju proizvode za ISS.

To je trebala biti treća opskrba Orbitala. Eksplozija se dogodila u jednoj od turbo pumpi što je uzrokovalo uništavanje cijele rakete. Međutim, tačan uzrok još nije poznat. Jedna od pretpostavki je da je do eksplozije došlo zbog greške inžinjera, a druga da je greška u samom motoru. Dijelovi napravljeni od titanija i silikona su pronađeni u motoru, pa se pretpostavlja da raketa nije bila ispravno spojena.

Dijelovi Antaresa su skupljeni i radi se na njihovoj popravci i nadogradnji, ali lansiranja neće biti do kraja 2016. godine. U međuvremenu, namirnice i ostale potrepštine ISS-u će biti poslane Cygnusovim kargo svemirskim brodom Atlasom V. Prva bi trebala biti lansirana 3. decembra.