Domaći internauti
0

Muškarci u BiH surfaju po šest, žene po 5,5 sati

Sarajevo-x.com
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Internet istraživanje agencije Valicon u saradnji sa poljskom komapnijom Gemius, provedeno nad 32 bh. internet stranice pokazalo je da razvoj regionalne internet medijske industrije slijedi očekivane svjetske trendove porasta korištenja interneta, te je za očekivati i porast moći interneta u BiH.

Najveća prednost interneta napram tradicionalnih medija jeste njegova interaktivnost. Online potrošač je predefinisan sa samoinicijativnim traženjem informacija, dok odluke prima izbirljivo i brzo, zbog čega su oglašivači primorani da još bolje upoznaju svoju potencijalnu publiku, kako bi znali sa atraktivnim pristupom pobuditi njihovu pažnju, stoji u istraživanju.

Prema analizi gemiusAudiencea, baziranoj na podacima za april 2009. godine, prosječan BiH internaut (korisnik interneta) je proveo 5h i 50 min "surfajući“ na internetu i u prosjeku je zabilježio 431 prikaz stranica na mjerenim internet stranicama.

U ukupnoj populaciji internet korisnika u BiH, posmatranoj tokom aprila, žene predstavljaju 46,2%, dok je udio muškaraca nešto veći i predstavlja 53,8% od svih bh. internauta. Prema gemiusAudience istraživanju muškarci su prosječno na internetu proveli 6h i 3 min, i tom periodu pregledali 449 web stranica. Dok su žene prosječno na internetu provele 5h i 35 min, i pregledale 411 stranica. Kada govorimo o starosti onih koji su aktivni na "svjetskoj mreži“, rezultati istraživanja otkrivaju i slijedeće: 72% svih internet korisnika je u dobi od 18 do 34 godine, i oni su tokom aprila, u prosjeku na internetu proveli 7h, 01 min i 37 sek, za koje vrijeme su posjetili 522. stranice.

Kada je riječ o profesiji internet korisnika, od posmatrane aprilske populacije, većina su bili zaposlenici u privatnom sektoru (26%), zatim u javnom sektoru (24%) te studenti (20%). To su tri najveće grupe internet korisnika prema kriteriju profesije. Nakon toga dolazi i grupa učenika srednje škole, kojih je bilo 10% od svih internet korisnika.

Inače, zaposleni u privatnom sektoru, njih 26%, se prosječno na internetu zadrže 3h i 35 min i u to vrijeme naprave 241 prikaz stranica. Zaposleni u javnom sektoru, kojih ima 24%, se u prosjeku zadrže na internetu 2h i 58 min i pregledaju 204 prikaza stranica. Studenti, njih 20%, se u prosjeku zadrže na internetu 8h i 17 min i pregledaju 593 prikaza stranica. Najaktivnija grupa internet korisnika tokom aprila u Bosni i Hercegovini su bili učenici srednjih škola, njih 10%, kada internet korisnike razdvajamo prema zanimanju, koji su u prosjeku na internetu 14h i 39 min te pregledaju 1172 prikaza stranica, što ih čini ubjedljivo najaktivnijom grupom internet korisnika.

Kada je riječ o obrazovanju, u posmatranoj populaciji, 38% svih internet korisnika ima višu ili visoku školu. Oni u prosjeku na internetu provedu 3h i 12 min, za koje vrijeme naprave 208 prikaza stranica. Sljedeća grupa su oni koji su završili četverogodišnju srednju školu, i njih ima 28%. Ova grupa na internetu provede 6h i 41 min, za koje vrijeme u prosjeku za jedan mjesec pregledaju 527 stranica. Onih koji pohađaju školu ili fakultet, od svih internet korisnika, ima 25%, i ako posmatramo internet korisnike kroz stepen obrazovanja, to je grupa koja je u prosjeku provela najviše sati na internetu, 8h i 17 min, tokom kojih su napravili 602 prikaza stranica.

Jako je interesantno, da se internet korisnici u BiH češće spajaju na internet od kuće (81%) nego li sa posla (28%), škole/ fakulteta (2 %) ili internet caffeea (2%).