Tehnologija
5

Bliži li se kraj eri Facebooka? Mladim korisnicima zanimljiviji Twitter i Snapchat

Klix.ba
Engleski naučnici su proveli istraživanje kojim je utvrđeno da društvena mreža Facebook više nije zanimljiva i da im služi tek za komunikaciju sa starijim članovima porodice.

Prema podacima istraživanja, mladi zamjenjuju Facebook jednostavnijim društvenim mrežama poput Twittera i Snapchata. Mladim ljudima Facebook više nije "cool", a svoje profile održavaju aktivnim samo kako bi bili u kontaktu s rođacima i porodicom.

"Mladi su posramljeni kada se povezuju sa Facebookom. Ove godine je zabilježen pad popularnosti ove društvene mreže, a mladi se sve više interesuju za druge društvene mreže, dok njihovi stariji rođaci i roditelji i dalje koriste Facebook. Nekada su roditelji bili zabrinuti jer su njihova djeca koristila Facebook, a sada upravo oni zahtjevaju od mladih da koriste Facebook i pišu postove o svom životu, Roditelji su naučili koristiti ovu društvenu mrežu i smatraju da je ona način za povezivanje porodice i očuvanja kontakta. Kao rezultat toga, mladi se okreću drugim društvenim mrežama. Facebook prestaje biti interesantan mladim ljudima kada im npr. majka pošalje zahtjev za prijateljstvo", izjavio je profesor Daniel Miller s Univerzitetskog koledža u Londonu.

U istraživanju su analizirani mladi ljudi od 16 do 18 godina iz osam zemalja tokom 15 mjeseci. Rezultati su pokazali da njihov interes za Facebook opada te da se okreću manjim i jednostavnijim društvenim mrežama poput Twittera i Snapchata, kao i da koriste aplikacije poput WhatsApp-a, iako su svjesni da se s Facebookovom funkcionalnošću ništa ne može porediti.

"Mladi ljudi znaju da je Facebook tehnički bolji od Twittera ili Instagrama, ali da to nije uvijek najbolji način da ih se privuče", kazao je Miller.

Aplikacija WhatsApp je nadmašila Facebook i postala broj jedan kada je riječ o uslugama kao što je razmjenjivanje poruka, a popularnost Snapchata je posljednjih mjeseci znatno porasla jer omogućava razmjenu poruka, koje se kasnije same brišu s ciljem čuvanja privatnosti.

Snapchat tvrdi da se putem ove usluge dnevno razmijeni 350 miliona poruka, a navodno je kompanija odbila ponudu Facebooka od 3 milijarde dolara.

Istraživanjem je utvrđeno da mladi ljudi koriste Snapchat za komunikaciju s bliskim prijateljima, WhatsApp za komunikaciju s poznanicima, a Twitter za praćenje aktivnosti drugih ljudi.