Cilj je spriječiti pogibije vojnika

Laser otkriva podmetnute bombe

SRNA
Laserski zrak pod čijim uticajem molekule počinju da vibriraju mogao bi da pomogne u otkrivanju improvizovanih eksplozivnih naprava postavljenih pored puteva, kažu naučnici.

Svaka molekula vibrira jedinstvenom frekvencijom, što znači da bi laser mogao da "osjeti" bombe dok vrši skeniranje zemljišta sa sigurne udaljenosti.

Istraživački tim Uiverziteta u Michiganu pokušava da svojim radom doprinese smanjenju broja pogibija među vojnicima u zemljama poput Afganistana.

Naučnici su objavili rezultate istraživanja u žurnalu "Zapisi primijenjene fizike", prenosi BBC.

Improvizovane eksplozivne naprave i bombe kućne izrade odgovorne su za više od polovine pogibija među vojnicima međunarodnih snaga u Iraku i Afganistanu.

Vođa istraživanja, doktor Markos Dantus, izjavio je da je otkrivanje eksplozivnih naprava nikada nije lako, zbog hemijskih komponenti u zemljištu koje mogu da maskiraju molekule eksploziva.

"Laser i metoda njegove primjene koju smo razvili prvobitno su bili planirani za mikroskope, ali smo bili u stanju da proširimo njenu upotrebljivost na efikasno otkrivanje eksploziva", izjavio je Dantus.
On je dodao da ne može da opiše detalje ove tehnologije zbog osjetljive prirode čitavog projekta.

"Sve što možemo da kažemo jeste da ovaj sistem otkriva eksplozive sa sigurne udaljenosti", rekao je doktor Dantus.