Novo otkriće

Kineski naučnici smartphoneom "naređuju" tijelu da liječi dijabetes

Klix.ba
Naučnici su pronašli način da koriste smartphone kako bi kontrolisali aktivnost živih ćelija u tijelu miša.

Fuzija biologije i tehnologije je korištena za kontrolu nivoa šećera u krvi kod miša s dijabetesom, javlja BBC. Ova ideja bi se mogla primijeniti na širok spektar različitih bolesti i tretmana lijekovima. Kineski naučnici tvrde da ovakav pristup pravi put ka novoj eri u medicini.

Prvi koraj je bio pretvaranje normalnih ćelija u "žive fabrike". Ćelije su genetski modificirane tako da proizvode lijekove koji kontrolišu nivo šećera u krvi, kao što je inzulin. Tehnologija je nazvana optogenetika, a ćelije kreću "u akciju" kada se izlože crvenoj svjetlosti određenih valnih dužina. Potom na scenu stupa tehnologija, odnosno set bežično povezanih LED sijalica te aplikacija na smartphoneu pomoću kojih se njima upravlja.

Naučnici u Šangaju su ovaj sistem implantirali u miša te su uspjeli kontrolisati dijabetes jednostavnim dodirom ekrana. Oni smatraju da bi nova otkrića mogla dovesti do nove ere personalizirane, digializirane i globalizirane precizne medicine. Također, naučnicima su bile potrebne samo male kapi krvi kako bi znali koliki je nivo šećera u krvi, takod a su mogli izračunati koliko je mišu potrebno lijeka. Krajnji cilj naučnika je da razviju automatizirani sistem koji otkriva nivo šećera u krvi, a potom stvara optimalnu količinu hemikalija za liječenje.

Jasno, ova ideja je još uvijek u ranoj fazi, ali nije samo ograničena na dijabetes. Ćelije bi se mogle modifikovati tako da proizvode čitav niz različitih lijekova.

Profesor Mark Gomelsky, biolog s Univerziteta Wyoming, rekao je da ovo istraživanje predstavlja veoma uzbudljivo dostignuće.

"Koliko dugo ćemo čekati da bismo vidjeli ljude na ulicama koji nose moderne LED narukvice koje aktiviraju ćelije, nakon čega one proizvode genetski kodirane lijekove pod kontrolom smartphonea? Ne tako brzo, ali nam rad daje uzbudljiv pogled u budućnost", izjavio je Gomelsky.