Tehnologija
6

Facebook uvodi Messenger i ispravlja grešku iz 2010. godine

Klix.ba
Društvena mreža Facebook je u utorak najavila da će Facebook Messenger biti dostupan onima koji uopće nemaju profil na ovoj društvenoj mreži. Ovu će uslugu prvi dobiti korisnici u Indiji i Južnoj Africi, a kasnije će je moći koristiti Amerikanci i Evropljani.

Uvođenje Facebook Messengera pradstavlja i konačno priznanje strateške greške Facebooka načinjene prije dvije godine. U to je vrijeme tržište aplikacija za dopisivanje bilo otvoreno te su na njega mogle ući kompanije poput Facebooka i Googlea. Aplikacija WhatsApp, koja je vodeća na tržištu aplikacija za dopisivanje, u decembru 2009. godine je imala milion korisnika. Do kraja 2010. godine, broj korisnika se povećao na nevjerovatnih 10 miliona. Trenutno ta brojka prelazi 200 miliona, iako zvaničnih podataka nema.

Korištenje SMS-a je doživjelo vrhunac 2010. godine u zemljama poput Holandije. Kompanijama poput Facebooka, Twittera i Googlea je ponuđeno ogromno tržište na srebrenom tanjiru sa više od 3 milijarde korisnika širom svijeta koji šalju poruke sa svojih mobitela, a mnogi od njih su prestali koristiti standardni SMS i okrenuli se alternativama baziranim na IP adresi. Niko od velikana nije prepoznao svoju priliku. Prilika se ukazala za aplikacije KakaoTalk, Kik, Viber, WhatsApp... Korisnici su ubrzo izabrali pobjednika i okupili se oko njega.

Danas Kik nije među pet aplikacija u bilo kojoj zemlji. Viber je u top pet aplikacija u 21 zemlji, ali su to zemlje poput Barbadosa, Nepala i Tadžikistana. Aplikacija WhatsApp je u top pet aplikacija u 141 zemlji, uključujući SAD, Veliku Britaniju, Njemačku, Brazil i Indiju. Slabost aplikacije WhatsApp je prisustvo u Kini, Japanu i Južnoj Koreji, gdje aplikacije tamošnjih kompanija i dalje imaju prevlast.

Takmičenje aplikacija za dopisivanje je završeno. Aplikacija WhatsApp se izdvojila na vrhu. Facebook, Google i Twitter su odbacili zlatnu šansu da ponude "ubicu" SMS-a i pridobiju milijardu korisnika širom svijeta. Mogle su lako napraviti jednostavnu i jeftinu aplikaciju 2009. godine i zavladati tim tržištem.

Sada će to biti veoma teško. Za "skidanje" WhatsAppa s trona bi bilo potrebno neutralisati širenje tržišta pametnih telefona koje dostiže i do 80 posto na nekim tržištima. WhatsApp je definitivno najpopularnija i najvažnija aplikacija na svijetu. Pobiejdila je Facebook, Twitter, Google i druge veće kompanije prije nego su to njihovi zvaničnici uopće shvatili.