Revolucionaran dizajn
93

Avion s tri para krila bi mogao trošiti 70 posto manje goriva

D. B.
Komercijalni avioni nisu poznati po naprednoj tehnologiji jer su uglavnom ostali isti desetljećima, no novi dizajn privlači pažnju, posebno jer je cilj avioindustrije da smanji potrošnju goriva i emisiju karbona.

Koncept novog aviona je nedavno predstavila kompanija SE Aeronautics, a njen pristup dizajnu je neobičan jer avion ima tri para krila, dvostruka repna krilca i dva stražnja motora.

Radi se o prototipu SE200, avionu koji može primiti 264 putnika, a koji će trošiti 70 posto manje goriva od drugih aviona slične veličine. Moći će letjeti 16.900 km bez potrebe za slijetanjem, a njegova maksimalna brzina iznosit će nešto više od 1.110 km/h. Ova brzina je veća u odnosu na brzinu aviona iz iste klase. Također, dodatni par krila stvara više uzgona, što rezultira kraćim polijetanjem i slijetanjem, a time je omogućeno i korištenje manjih aerodroma.

Novi konceptni avion neće imati gorivo u krilima, zbog čega su se dizajneri mogli fokusirati na tanji i aerodinamičniji dizajn. Gorivo će se u ovom slučaju nalaziti u spremniku iznad trupa. Prototip ima integrisanu monokoknu strukturu iz jednog dijela koja će biti čvršća i sigurnija od postojeće koja se raspada u slučaju nesreće jer je sastavljena iz dijelova.

Osim toga, korištenje kompozitnih materijala će učiniti avion jednim od najštedljivijih, a njegov životni vijek će trajati 50 godina. Proizvodnja aviona će biti dvostruko brža, a direktor kompanije SE Aeronautics, Tyler Mathews, rekao je da će koncept unijeti revoluciju u avioindustriju.

U proteklom periodu je predstavljeno nekoliko različitih koncepata aviona fokusiranih na ekonomičnost, a među njima je avion Flying-V razvijen da bude štedljiv, da može primiti 314 putnika te da ima velik domet.