Tehnologija
0

Auta koja sama voze nisu tako daleko

Sarajevo-x.com
Zamislite scenu: Vozite se do poslovne zgrade negdje u New Yorku, a pet minuta vas dijeli od početka intervjua za posao.Ipak, vi ne brinete jer ste prethodno memorisali u autu gdje se nalazi garaža i kako stići do nje. Zato ležerno izlazite iz vozila, zatvarate vrata i pustite ga da se ode parkirati. Samo, a ima manje šansi da izazove neku nesreću od prosječnog vozača koji pod stresom traži mjesto za parkiranje.

Zvuči li to previše dobro da bi bilo istinito? Je li to znak kraja civilizacije kakvu poznajemo? Predaleko u budućnosti da bismo o tome razmišljali? Zavisi koga pitate.

Neki proizvođači automobila, istražitelji i kompanije vjeruju da je ovakva automatizacija logičan slijed događaja u narednih 20 godina u SAD-u, Kini i drugim državama.

Napredak u ovoj oblasti postiže se svake godine, počevši sa ESC-om i poboljšanjem u uočavanju "mrtvog ugla" što obećava manje problema pri vožnji u budućnosti, piše Business Week magazin.

Zbog toga je Nady Boules tako optimističan kad je u pitanju tehnologija u autima koja će promijeniti način na koji vozimo i "misliti" za nas. Boules je direktor jedne od laboratorija General Motorsa i nalazi se u centru istraživanja automobilske industrije.

"Sve će biti moguće i u praktičnoj upotrebi. Kompjuteri, senzori, prenosnici omogućit će funkcionisanje vozila, pa čak i aviona koje će biti bolje nego kad vozi ljudsko biće," tvrdi ovaj stručnjak.

Anketiranje vozača pokazalo je da su veoma zainteresovani za nove tehnologije u oblasti navigacije, ublažavanja sudara, upozorenja na odvajanje puta i drugo. Ipak, njihovo interesovanje značajno opadne kad im se spomenu cijene ovih unapređenja.

Stručnjaci ističu kako će ljudima trebati vremena da se naviknu na nove opcije kompjuterskog upravljanja automobilom koje će im biti ponuđene, ali htjeli ne htjeli morat će ih koristiti.

"I sam sam držao nogu na kočnici prije nego što sam povjerovao da se mogu osloniti na kompjuterski sistem koji će zakočiti umjesto mene, a znam više od mnogih kako ta stvar funkcioniše" priznaje Mike Marshall iz kompanije J.D. Power and Associates.

Oko 43.000 ljudi godišnje pogine u saobraćajnim nesrećama, uključujući motoriste i pješake koje udare vozila u pokretu. Kad bi svako auto imalo elektronsko upravljanje, ovaj broj bi se, tvrde stručnjaci iz Insurance Institute for Highway Safety, smanjio na 10.000. Kad bi svi vozači vezali sigurnosni pojas, još 7.000 života bilo bi spašeno.