Tehnologija
6

Apple zapošljava sve više ljudi za projekt iWatch, Švicarci nisu zabrinuti

Klix.ba
Kompanija Apple zapošljava sve više radnika kako bi radili na projektu iWatch, objavio je Financial Times, navodeći izvore bliske kompaniji, a švicarski proizvođači satova nisu zabrinuti zbog toga.

Već dugo se spekuliše o Appleovom "pametnom" satu, koji nosi ime iWatch, a koji bi se mogao spajati i koristiti u kombinaciji sa uređajima koji koriste operativni sistem iOS.

Prema posljednjim izvještajima, Apple zapošljava veliki broj radnika, što ukazuje na to da je iWatch zaista stvaran projekt i da nije samo glasina. Pošto se radi o novoj kategoriji proizvoda, iWatch donosi određene probleme, koje Apple pokušava riješiti. Kompanija je zaposlila nekoliko desetaka radnika koji rade isključivo na iWatchu. Uređaj bi se mogao pojaviti na tržištu krajem 2014. godine.

Kako ne bi zaostajale za Appleom, kompanije Google, LG i Samsung također rade na svojim "pametnim" satovima, dok je Sony svoj "pametni" sat već plasirao na tržište.

Švicarski proizvođači satova također pomno prate Appleov napredak, ali kako kažu, nisu zabrinuti zbog dolaska novog uređaja na njihov teren. Međutim, analitičari smatraju da bi Appleov sat mogao donijeti revoluciju ovog tržišta. Apple je to činio ranije, a primjer je novi način kupovanja muzike.

"Bilo bi pretenciozno misliti da ovakav sat neće postati žestoka konkurencija švicarskim satovima, ali se oni neće takmičiti sa vrhunskim satovima koji čine većinu izvoza", rekao je Jean-Claude Biver, šef luksuzne švicarske kompanije Hublot, koja pripada francuskoj grupi LVMH.

Prema riječima analitičara kompanije Vontobel, Renea Webera, oko 87 posto švicarskih satova koji se izvoze su skuplji od 1.000 švicarskih franaka (oko 800 eura). Prema njegovom mišljenju, stvarna prijetnja je usmjerena ka jeftinijim satovima Swatch grupe, svjetskog lidera na tržištu.

Analitičar Jon Cox iz kompanije Kepler je rekao da će dolazak Appleovog iWatcha najviše štete nanijeti brendovima u SAD-u i Aziji.

Kompanija Tag Heuer, koja je u vlasništvu grupe LVMH, u saradnji sa američkom kompanijom Oracle namjerava ući na tržište "pametnih" satova. Tag Heuer sponzorira Oracleov America Cup, a razvio je sat koji mornarima daje mnoge korisne informacije, uključujući pravac vjetra i nagetost čamca.