Prema važećem zakonu
11

Apple će u Evropskoj uniji dozvoliti distribuciju aplikacija za iOS na web stranicama

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Nekoliko dana nakon što je Apple počeo dopuštati korisnicima iOS-a u Evropskoj uniji da koriste prodavnice aplikacija treće strane, kompanija je najavila nove promjene povezane s tim kako developeri mogu distribuirati svoje aplikacije.

Najznačajnije je to što će oni, koji zadovolje određene kriterije, moći omogućiti korisnicima da preuzimaju aplikacije s njihovih web stranica.

Opcija Web Distribution, koja će biti dostupna od ovog proljeća, efektivno će omogućiti developerima da u potpunosti zaobiđu ekosistem aplikacija za svoje vlastite aplikacije. Kako bi zadovoljili uslove, developeri će morati prihvatiti nova pravila App Storea, prema kojim će plaćati naknadu za svaku instalaciju nakon određenih pragova, a morat će i biti članovi Apple Development Programa s dobrom reputacijom najmanje dvije godine. Pored toga, developeri će morati imati aplikaciju s više od milion prvih godišnjih instalacija na iOS-u u Evropskoj uniji u prethodnoj kalendarskoj godini.

Postavljanjem određenih pravila za pružanje podrške preuzimanja aplikacija s weba, Apple se nada da će minimizirati rizik da će korisnici instalirati sumnjive aplikacije poput onih koje sadrže zlonamjerni softver ili pak onih koji podržavaju pirateriju. Ipak, s obzirom na kritike upućene Appleu da se samo naizgled drži slova Zakona o digitalnim tržištima EU, a ne u potpunosti, činjenica da kompanija vrši kontrolu nad preuzimanjima aplikacija s weba također bi mogla biti pod lupom.

Pored toga, Apple sada dozvoljava developerima da pokreću prodavnice aplikacija koje sadržavaju samo njihove vlastite aplikacije. Ranije su bili obavezni da ponude aplikacije drugih developera. To znači da Epic Games, Xbox i Meta mogu imati prodavnice iOS aplikacija koje uključuju samo njihove vlastite aplikacije i igre.

Developeri će imati veću fleksibilnost u pogledu načina na koji mogu usmjeriti korisnike na vanjsku web stranicu, kako bi dovršili transakciju za digitalnu robu i usluge.

Apple je osigurao predloške dizajna za promocije, popuste i ponude u aplikaciji, ali su oni opcija. To znači da Spotify, Netflix i drugi mogu dizajnirati linkove do svojih web stranica i tako potencijalno izbjeći Appleov procent od 30 posto.