Radio na modulu

Ruski kosmonaut objavio video svoje prve svemirske šetnje

D. B.
Ruska svemirska agencija Roscosmos se priprema za zamjenu modula Međunarodne svemirske stanice (ISS), a kosmonaut koji radi na projektu je objavio video svoje prve svemirske šetnje.

Sergey Kud-Sverchkov je na društvenim mrežama obavio kratki četverominutni video svoje prve svemirske šetnje koja je trajala sedam sati. On je zajedno s komandantom Ekspedicije 64 Sergeyjem Ryzhikovim radio na uklanjanju dijelova Pirs modula 18. novembra, a za obavljanje tog zadatka im je bilo potrebno šest sati i 47 minuta.

Ovo je bila prva svemirska šetnja i zadatak u vakuumu za oba kosmonauta.

Kud-Sverchkov je izlazak iz ISS-a uporedio s penjanjem na planinu, a rad u sjeni ga je podsjetio na ronjenje u pećini, jer ništa nije bilo vidljivo osim opreme koju je osvjetljavalo njegovo svjetlo. Zadatak koji je obavljao je bio jednak treningu koji je prošao u kompleksu Yuri Gagarin u Moskvi.

Kosmonauti su zamijenili tablet na modulu Zvezda te su uklonili neku opremu s Pirsa koji će uskoro biti penzionisan i zamijenjen modulom Nauka. Ovaj novi modul će biti lansiran s kosmodroma Baikonur u Kazahstanu. Sljedeća planirana šetnja pod nazovim EVA-48 podrazumijeva pripremu za odvajanje modula Pirs i dolazak Nauke.

Prvu svemirsku šetju obavio je sovjetski kosmonaut Alexey Leonov u aprilu 1965. godine, a trajala je 12 minuta i devet sekundi.

Vezani članci