Nauka

Životinjski bar kodovi

Sarajevo-x.com
Većina vrsta na Zemlji, uključujući i veliki broj šišmiša, još uvijek leti pod radarom naučnika, ali otkrivene su metode nove tehnologije koje identificiraju životinjske vrste na osnovu DNA nizova, i na taj način otkrivamo neke do sada skrivene organizme.

Dva istraživanja, detaljno opisana u novom broju magazina Molecular Ecology Notes, pronašla su metode koje se nazivaju ''DNA barkodiranje'', a koje otkrivaju čitav niz novih vrsta uključujući nove genetski različite vrste ptica i šišmiša.

[SLIKA]2[/SLIKA]Jedna od vrsta šišmiša koji su otkriveni na ovaj način se, na primjer, hrani žabama. Kao što možete vidjeti na slikama, sve vrste izgledaju pomalo jezivo.

''U budućnosti ćete imati djecu koja će ići u šumu sa DNA bar koderima, s kojima će dotaći list drveta ili žabu, te će na uređaju dobiti sve podatke o tom organizmu'', najavio je Paul Hebert s Univerziteta Guelph u Ontariju, populacijski genetičar koji je vodio istraživanje.

Dok najava ovakvog uređaja s nevjerovatnim prednostima raduje puno naučnika, neki tradicionalisti zabrinuti su da će bar kodovi zamijeniti multidimenzionalni proces, koji se vjekovima smatra ''zlatnim standardom'' za otkrivanje i identifikaciju novih vrsta.