Mjesec nije jedini

Zemlja je oduvijek imala više od jednog satelita

Sarajevo-x.com
Naučnici su po ko zna koji put proučavali nebeska tijela u Zemljinoj orbiti i došli do zapanjujućeg zaključka: Zemlja je oduvijek imala više "mjeseca" u bilo kojem trenutku, prenosi Discovery News.

Mikael Granvik je zajedno sa kolegama sa Univerziteta Hawaii prvi otkrio misteriozna tijela koja okružuju Zemlju još 2006. godine. Objekat poznat pod nazivom RH120 koji je tada otkriven, ispostavilo se da je maleni asteroid koji ima prečnik samo nekoliko metara. Štaviše, radi se o prirodnom satelitu koji je baš poput Mjeseca, zemljinog satelita koji je nama vidljiv i poznat.

Od tada naučnici su proučavali kako se stvari odvijaju u Zemljinoj orbiti i koja je učestalost pojavljivanja ovakvih tijela oko Zemlje i koliko je njihovo trajanje. Asteroid RH120 primjera radi je bio u zemljinoj orbiti od septembra 2006. godine, a kružio je oko Zemlje do jula 2007. godine.

No, koliko je zapravo bilo tih "privremenih mjeseca" oko Zemlje. Pojavljivali su se vrlo često, kažu astronomi.

"U bilo kojem trenutku ne bi trebalo da je bio samo jedan prirodni satelit koji je okruživao Zemlju, bilo ih je još koji su bili veličine barem jednog metra", kaže se u naučnom radu koji je objavljen u online časopisu za fiziku ArXiv.org.

Drugim riječima, u ovom trenutku postoji barem još jedan "tajni mjesec" koji kruži oko naše Planete. Takvi predmeti u pravilu ostaju u zemljinoj orbiti oko 10 mjeseci.